انتقاد فرماندار از ادامه ورود مسافرین به گیلان

15 درصد مردم رشت درگیر کرونا هستند

0 413

درحالیکه از روز گذشته، پلیس راه گیلان  محدودیت هایی برای ورود مسافرین  به گیلان درمبادی ورودی استان درنظر گرفته اما براساس فیلم وعکس های منتشر شده در فضای مجازی ، ورود مسافرین به گیلان همچنان به طرق مختلف ادامه دارد. ناتوانی راهداری و پلیس راه گیلان درممانعت کامل از ورود مسافرین موجب اعتراض رسانه ها و شهروندان  شده است. درهمین رابطه «میر شمس مومنی زاده » فرماندار شهرستان رشت از عدم توجه مسافران به هشدارها و توصیه های انجام شده گلایه کرد و گفت: گیلان و رشت شرایط پذیرش مسافر را ندارند. اما عده‌ای با عدم توجه به هشدارها و توصیه‌های روزهای گذشته برای سفر نکردن به استان موجب ایجاد مشکلاتی برای مسئولان گیلان شده اند.

«میرشمس مؤمنی زاده» درهفتمین جلسه ستاد مبارزه با ویروس کرونا رشت به کمبود اقلام بهداشتی به ویژه مواد ضدعفونی کننده نیزدر سطح شهرستان اشاره کرد و افزود: متأسفانه علیرغم تولید شرکت‌ها و تلاش دانشگاه علوم پزشکی برای توزیع مناسبت این اقلام هنوز دراین زمینه شاهد عملکرد مناسب نیستیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مشکلات حال حاضر ما کمبود ماسک و دستکش است، تأکید کرد: اقداماتی دراین زمینه انجام شده و امیدواریم این کمبودها نیز برطرف شود.

متأسفانه هنوز برخی از شهروندان این ویروس را جدی نگرفته و به جای ماندن در خانه در معابر و اماکن عمومی حضور یافته و باعث ادامه چرخه انتقال این ویروس می‌شوند.

۱۵ درصد مردم رشت درگیر کرونا هستند

«جلال برشان» رئیس مرکز بهداشت و درمان رشت در ادامه این جلسه با اشاره به وضعیت نامناسب کرونا در گیلان، گفت: بر اساس آمار ۱۵ درصد مردم رشت درگیر ویروس کرونا هستند. امیدوارم بودیم که در هفته جاری شاهد روند کاهش شیوع این ویروس باشیم که متاسفانه آمارهای چنین چیزی را نشان نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه تنها راهکار شکست ویروس کرونا همدلی و همکاری همه به ویژه مردم است، افزود: طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا نیز در استان گیلان و شهرستان رشت آغاز شده، در طول این مدت با تصمیمات اتخاذ شده پنج مرکز به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.