خیز دوباره کرونا در کشور

دو شهرستان گیلان در ردیف شهرهای زرد کرونایی قرار گرفتند

0 213

همزمان با افزایش شیوع دوباره کرونا در جهان و پیش بینی وزارت بهدشت و درمان از احتمال شروع موج هشتم کرونا در کشور؛ سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان وضعیت کرونا در گیلان را زرد اعلام کرد و گفت: ۲ شهرستان رودبار و املش در ردیف شهرهای زرد کرونایی قرار دارند و وضعیت ۱۵ شهر دیگر آبی است.

«فردین مهرابیان» با بیان اینکه سویه جدید امیکرون ممکن است منجر به ایجاد موج جدید کرونا در کشور شود، اظهار کرد: سویه جدید امیکرون در برخی از کشورهای شرق آسیا مانند چین و ژاپن شیوع بسیار زیادی پیدا کرده لذا احتمال شروع موج هشتم کرونا در کشور و استان گیلان دور از ذهن نیست.

وی با اشاره به زرد بودن وضعیت کرونایی ۲ شهرستان استان گیلان گفت: ۲ شهرستان رودبار و املش در ردیف شهرهای زرد کرونایی قرار داشته و وضعیت ۱۵ شهر دیگر آبی است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از شناسایی و بستری بودن ۳۴ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گیلان خبر داد و افزود: خطر شیوع دوباره کرونا دور از انتظار نیست، اما رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و دریافت دزهای واکسن از شدت این بیماری می‌کاهد.

مهرابیان با تأکید بر آمادگی مراکز درمانی گیلان در خصوص مقابله با آغاز احتمالی موج هشتم کرونا در کشور بیان کرد: با تمهیدات اندیشیده شده تمامی مراکز درمانی در استان گیلان برای مقابله با موج احتمالی کرونا در آمادگی کامل به سر می‌برند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.