اوضاع ناآرام کرونا در گیلان

بستری۹۰گیلانی به کرونا در مراکز درمانی گیلان

0 188

اوضاع آرام کرونایی کشور با شیب ملایمی در حال نا آرام ‌شدن است. موضوعی که نگرانی‌ها را درباره شعله ‌ور شدن دوباره آتش کرونا بیشتر کرده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بستری۹۰ گیلانی مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های این استان خبر داد.

«فردین مهرابیان» با بیان اینکه در شبانه ‌روز گذشته ۳۲ بیمار دیگر در بیمارستان‌های گیلان بستری شدند اظهارکرد: امروز تعداد بستری‌های کرونایی در مراکز درمانی گیلان به ۹۰ نفر رسیده که ۸ نفر آن‌ها بدحالند.

وی با اشاره به بستری ۴نفردر بخش‌های ICUدر این مدت افزود: در حال حاضر ۱۴نفر در بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های گیلان بستری اند. طی این مدت ۳۲ بیمار بهبود یافته کرونایی در شبانه‌روز گذشته در استان ترخیص شدند.

لازم به ذکر است: بر اساس آخرین به‌روز‌رسانی‌های وزارت بهداشت و درمان کشور، تعداد شهر‌های با وضعیت قرمز از یک به چهار شهر افزایش یافته است. همچنین تعداد شهر‌های با وضعیت زرد از ۱۱۸ به ۱۸۶ شهر رسید. در همین حال، تعداد شهر‌های آبی در نقشه کرونایی کشور از ۳۱۶ به ۲۳۵ شهر کاهش یافت.

رشد ملایم ابتلا، فوتی‌ها و افزایش شهر‌های قرمز در کنار کاهش رعایت‌ها و همچنین ایام نوروز، سفر و دید و بازدید‌های نوروزی بار دیگر نگرانی ها از طغیان این ویروس در کشور را تشدید کرده است. با وجود این، معاون درمان وزارت بهداشت اوضاع را نگران‌کننده نمی‌بیند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.