تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات راه آهن رشت – کاسپین

استاندار گیلان خبر داد:

0 399

استاندار گیلان از تخصیص صددرصدی (۶۵۰ میلیارد تومان) اعتبار پروژه راه آهن رشت – کاسپین از محل اعتبارات مصوب سفر رییس جمهوری به استان و نیز تصویب ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار متمم برای اتمام این پروژه خبر داد.

«اسدالله عباسی» با اشاره به برگزاری جلسه تعیین تکلیف پروژه راه آهن رشت-کاسپین با حضور معاون اجرایی رییس جمهوری در تهران، گفت: در پی برگزاری این جلسه و پیگیری‌های انجام شده، مجموع ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار پروژه راه آهن رشت-کاسپین مصوب سفر رییس جمهوری به گیلان به صورت کامل تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه پیش از این نیز از این میزان اعتبار مصوب، ۲۰۰ میلیارد تومان به صورت نقدی برای این پروژه اختصاص یافته بود، افزود: این تخصیص صد درصدی نقش مهمی در شتاب دهی به پروژه مهم راه آهن رشت-کاسپین دارد.

استاندار گیلان با اشاره به تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار متمم علاوه بر تخصیص اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهور به گیلان افزود: بر اساس تعهدی که دادیم راه آهن رشت به کاسپین باید به نقطه مطلوبی از پیشرفت در سال‌جاری برسد. هم اکنون احداث این راه آهن ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تخصیص این اعتبارات در سرعت بخشی به روند کار بسیار اثربخش است.

لازم به ذکر است: راه آهن رشت – کاسپین در دو قطعه در حال پیگیری است که قطعه اول ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی و قطعه ۱۸ کیلومتری دوم نیز حدود ۷۵ درصد پیشرفت دارد.

این خط ریلی بخشی از کریدور اتصال راه آهن قزوین – رشت – آستارا است که تکمیل آن به واسطه عدم وجود منابع مالی مورد نیاز به منظور تملک اراضی کشاورزی و معارضات زیست محیطی و کمبود مصالح به کندی پیش می رود.

 پیشترعباس خطیبی، معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور در رشت گفته بود: راه اهن رشت – کاسپین ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن به اعتبارات جدید نیاز داریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.