خاموشی شبانه معابر، تصادفات درون شهری را افزایش می دهد

اجرای خاموشی معابر در شبهای روشن رشت

0 627

بیش از یک ماه از اجرای طرح محدودیت های تردد از ۹ شب تا ۴ صبح درگیلان می‌گذرد و خیابان ها و  معابر بسیاری از شهرهای استان درکم ترافیک ترین و خلوت ترین حالت خود قرار گرفته اند. طرحی که علاوه برکاهش آمارمبتلایان و بستری شدگان کرونا درمراکز درمانی، منجر به کاهش تصادفات درون و برون شهری استان هم شده است.

اما اخیرا شرکت توزیع برق استان دراقدامی هماهنگ با کشور نسبت به تعدیل روشنایی چراغها روشنایی معابر وخیابانهای شهرها ازجمله رشت اقدام کرده است. امروز«محمد اسماعیل هنرمند» مدیرعامل توزیع برق گیلان از اجرای طرح تعدیل موقت روشنایی معابر درگیلان برای کاهش مصرف انرژی برق و گاز خبر داد و گفت: با اجرای یک درمیان روشنایی معابر وحذف روشنایی غیرضروری درجاده‌ها، حداقل به میزان ۵۰۰ مگاوات صرفه جویی می‌شود.

وی افزود: درگیلان طی این طرح ۹۵۰۶ دستگاه چراغ روشنایی معابر مورد تعدیل قرار گرفته و درمجموع ۱۴۲۶ کیلووات صرفه جویی صورت گرفته است.

اما اجرای خاموشی معابر،علاوه براینکه شبهای روشن رشت را در تاریکی فرو برده و شهر را برای حیات و زیست شبانه اش برای پیاده روی شهروندان ناامن می‌کند، بستری مناسب برای افزایش وقوع تصادفات درون شهری و زمینه ساز وقوع بزهکاری علیه شهروندان خواهد بود.

«امیر طالبی» رییس پلیس راهور گیلان دراین خصوص به مرور گفت: میدان دید رانندگان در روزکامل است اما این موضوع در تاریکی شب به یک ششم می‌رسد وقطعا درافزایش تصادفات درون شهری با عابرین پیاده تاثیر گذار خواهد بود.

فرمانده‌‌ی پلیس راهور گیلان ادامه داد: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از تصادفات عابرین پیاده ما مربوط به شبها و درمناطقی با نور کم اتفاق می افتد، قطعا خاموشی چراغهای روشنایی، اگرمعابر شهر را در تاریکی مطلق فرو ببرد، در روند افزایش تصادفات تاثیر گذار خواهد بود. این درحالیست که تصادفات درون شهری یک روند آرام  رو به جلویی دارد.

طالبی تاکید کرد: درحوزه‌ی تصادفات عابرین پیاده و موتورسواران ، ۷۵ درصد تصادفات در معابر درون شهری رخ می‌دهد، لذا با خاموشی معابر محیط برای پیاده روی عابرین پیاده بخصوص آندسته که در طول معابر با لباسهای تیره تردد می‌کنند ناامن می‌شود.

وی گفت: درهشت ماهه‌ی امسال در بخش تصادفات درون شهری با کاهش ۸ درصدی و در تصادفات منجر به جرح و فوت با ۳۵ درصد کاهش مواجه بودیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.