سفر خود خوانده مدیریت شهری رشت به روسیه لغو شد

با مخالفت سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور؛

13

سفر دو عضو مدیریت شهری رشت به مقصد کشور روسیه و شهر سن‌پترزبورگ با مخالفت سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور لغو شد.

 

در حالیکه روزهای گذشته اعلام شد: «مجید عزیزی» عضو شورای شهر رشت به نمایندگی از طرف اعضای شورای اسلامی این شهر و «محمد دانش شکیب» مدیر منطقه ۲ شهرداری به نمایندگی از شهردار رشت، امروز ایران را به مقصد کشور روسیه و شهر سن‌پترزبورگ و به منظور حضور در همایش بین المللی شهرهای خلاق گردشگری ترک خواهند کرد، این سفر خود خواسته که گویا بدون دعوت بوده با مخالفت سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور همراه و لغو شد.

 

بعد از گذشت چند ماه و در حالیکه هنوز سفر پر سر و صدا و بی نتیجه تیم ۵۰ نفری استاندار سابق گیلان به روسیه که بار مالی مضاعفی را به بیت‌المال و بدهی به اتاق بازرگانی استان وارد کرد و ثمری برای گیلان به همراه نداشت، در فضای رسانه ای استان همچنان مورد سوال شهروندان از مسوولان قرار دارد و تاکنون نیز بی پاسخ مانده، اعلام سفر مجدد تیمی از مدیریت شهری رشت به فاصله یک ماه از سفر شهردار رشت به همایش بریکس، واکنش هایی را در رسانه های استان به همراه داشت.

حال به گفته یک منبع آگاه خبری، قرار بود سفر تیم مدیریت شهری رشت به این همایش بدون دعوت و با هزینه شهرداری رشت باشد که مورد مخالفت سازمان شهرداریها و دهیاری های وزارت کشور قرار گرفت.

 

لازم به ذکر است: در ۵ شهریور ماه گذشته رحیم شوقی شهردار رشت با همراهی محسن سماکچی رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شهری شورای اسلامی شهر رشت، به منظور شرکت در مجمع بین المللی شهری کشورهای عضو بریکس به روسیه سفر کرده بودند. تاکنون جزییاتی از نتایج این سفر که در راستای همکاری و تبادل اطلاعات شهرداری‌ها در عرصه‌های بین المللی، زیرساخت های شهری، حمل و نقل، محیط زیست، بهداشت، آموزش، علم، فرهنگ، ورزش و گردشگری انجام شد منتشر نشده است و معلوم نیست هدف از سفر مجدد و بی دعوت دو تن از اعضای مدیریت شهری رشت به مسکو چه بوده!

نظرات بسته شده است.