شناسایی ۱۵ نقطه حادثه خیز جدید در جاده های استان گیلان

0 409

مرور، بخش اجتماعی –  سرهنگ «محمد پور» فرمانده پلیس راه استان از شناسایی ۱۵ نقطه حادثه خیزجاده ای دراستان خبر داد.

محمد پوردر گفتگو با مرور گفت: از ۹۷ نقطه حادثه خیز که در طی سالهای گذشته شناسایی شدند تا کنون ۳ نقطه رفع اشکال شد و ۹۴ مورد به دلیل کمبود اعتبارات همچنان در انتظار اصلاح هستند. البته  برای سایر نقاط حادثه خیز جاده ای استان به طور کوتاه مدت اشکار سازی و نصب علایم انجام شده است.
وی افزود: ۱۵ تا ۲۰ درصد تصادفات جاده ای استان در همین ۹۴ نقطه حادث خیز رخ می دهد . بعنوان مثال دور برگردان محور نیاکو در جاده استانه به لاهیجان ، دوربرگردان جاده سراوان از جمله مناطق پر تصادف هستند که رفع اشکال در آنها نیازمند بودجه کلان و میلیاردی است.
همچنین «محمدرضا نازک کار» مدیر کل راهداری استان نیز با تاکید به فقدان اعتبارات در ترمیم نقاط حادثه خیزجاده ای به مرور گفت: دردو سال گذشته همه این مناطق آشکار سازی شده اند و نیازمند اجرای پروژه های فیزیکی و سیستم روشنایی هستند. وی افزود: بیشترین تصادفات جاده ای استان در این مناطق رخ میدهد.
در همین رابطه استاندار گیلان چندی با اشاره به وجود ۹۴نقطه حادثه خیز ، رفع مشکلات این حوزه را نیازمند عزم جدی نهادهای مسئول و مرتبط بیان کرد و گفت: اجرای کار بر اساس اولویت بندی باشد.
«ارسلان زارع» گفت: اقدامات صورت گرفته طی چهار دهه اخیر در بخش توسعه راه های کشور، به خوبی انجام شده اما باید نسبت به بهبود آن تلاشی مستمر شود وحل مشکلات زیرساختی در حوزه ترافیک به ویژه مناطق حادثه خیز یک ضرورت است.
زارع با اشاره به جایگاه موفق گیلان در کاهش تصادفات جاده ای گفت: میزان تلفات ناشی از حوادث راهنمایی و رانندگی در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته روندی کاهشی داشته است.
وی تا کید کرد: ساماندهی نقاط حادثه خیز تنها از طریق اعتبارات شهرداری ها محقق نمی شود، بلکه باید از اعتبارات ملی استفاده کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.