شکرانه برداشت توت فرنگی در سی‌دشت رودبار

گزارش تصویری؛

0 221

عکاس: عباس عاشوری

دبیر عکس و مستند: الوند رضازاده/

هفتمین شکرانه برداشت توت فرنگی در روستای توریستی سی‌دشت برگزار شد.

به گزارش مرور،  هفتمین شکرانه برداشت توت فرنگی با حضور فرماندار شهرستان رودبار، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، جمعی از مدیران ادارات و نهادهای شهرستان و با استقبال پرشور گردشگران و مسافران در روستای توریستی سی دشت بخش رحمت آباد شهرستان رودبار برگزار شد.

در این شکرانه برداشت برنامه های متنوع موسیقی سنتی، آئین برداشت توت فرنگی توسط بانوان با لباس محلی به همراه ساز و دهل و اجرای موسیقی پاپ برگزار شد همچنین دکتر ولی الله جهانی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان در این شکرانه برداشت توت فرنگی شهرستان رودبار را قطب انواع جشنواره های بومی و محلی دانست و افزود: قدمت تاریخی شهرستان رودبار و وجود اماکن تاریخی و گردشگری رودبار را در امر گردشگری متمایز کرده است.

 در خاتمه شکرانه برداشت توت فرنگی از ۱۰ نفر از بانوان کارآفرین و باغداران نمونه توت فرنگی با حضور مسئولین استانی و شهرستان رودبار تجلیل شد.

قابل  ذکر است، ۵ خرداد ماه نیز جشنواره توت فرنگی دیگری با حضور مسوولین ذیربط در روستای گردشگری خطیب‌گوراب فومن و با هدف معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های منطقه، رونق گردشگری کشاورزی و جذب توریسم در این روستا برگزار شد.

این جشنواره‌ها با هدف معرفی ظرفیت‌ها و شناساندن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی در مناطق روستایی و شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی و تاریخی استان می‌تواند موجب توسعه گردشگری و افزایش شور و نشاط اجتماعی شود. جشنواره آلوچه، جشنواره بهار نارنج، جشنواره توت فرنگی، جشنواره چای، جشنواره گلاب‌گیری، مراسم نکوداشت آیین کچ‌چینی و جشن ثبت جهانی ابریشم از مهم‌ترین رویدادهای اجرا شده در استان بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.