آبیاری شبکه سفیدرود قطع شد

در پی بارش های شدیدو جلوگیری از بروز خسارت؛

2 151

بارشهای شدید در یک هفته اخیر منجر به قطع آب کانال های آبیاری شبکه سفیدرود شد.

رها سازی آب از شبکه آبیاری سد سفیدرود که از ۱۷ اردیبهشت ماه بروی کانالهای شرق و غرب گیلان آغاز شده بود به دنبال بارشهای شدید و رگباری و جلوگیری از بروز خسارت به شالیزارها، از امروز بسته شد.

«محمدجواد خانی‌پور» معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گیلان با اعلام این خبر اعلام کرد: با توجه به بارش‌های مناسب در هفته گذشته و به منظور جلوگیری از ورود خسارت به شالیزارها و مصرف بهینه آب کشاورزی و ذخیره‌سازی آب سد سفیدرود برای مصارف ماه‌های آتی، آب ورودی به کانال‌های آبیاری کشاورزی از امروز قطع شد.

وی تاکید کرد: در روزهای آتی براساس پایش میدانی آب مزارع و نیاز‌های آبی، برنامه آبگذاری کانال‌های آبیاری مجددا برقرار خواهد شد.

خانی‌پور ضمن تأکید به کشاورزان گیلانی مبنی بر رعایت تقویم زراعی و اتمام نشاء برنج، یادآور شد: در صورت ضرورت، تغییرات برنامه‌های آبیاری متناسب با شرایط آب و هوایی و نیازهای احتمالی به عموم کشاورزان اطلاع‌رسانی می‌شود.

لازم به ذکر است: در پی بارشهای چند روز اخیر، کشاورزان برخی از مناطق استان با انتشار تصاویری و فیلمهایی در شبکه های مجازی  از به زیر آب رفتن نشا های کشت شده در اراضی خود خبر دادند و خواستار مدیریت رها سازی آب کشاورزی توسط آب منطقه ای استان شده بودند.

پیش از این سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی به ۱۹ استان از امکان سیلابی شدن مسیرها و تخریب محصولات کشاورزی در پی تشدید بارشهای رگباری خبر داده بود.

بنابر اعلام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان؛ تاکنون در ۱۲۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گیلان، نشا برنج انجام شده است.

2 نظرات
  1. کیا می گوید

    اخه شما آب نزاشته قطع کردید کشاورزو سردر گم کردید آب کجا بود سیل کجا بود نشا کجا بود چهارده روز کردید نه روز یه دفعه بگید کشاورزی تعطیل خودتون ومارو راحت کنید مسخره بازی چیه آخه

  2. کیا می گوید

    تو سیاهکل که همه برنج کارن نصف مردم تراکتور گیر نیاوردن بکارن چه برسه کشت دوم وسوم ونشا خزانه های کشاورزا خراب شده انصاف کجاست همه ی شهرستان هارو درنظر بگیرید یه جا سیل زد نگید همه جا اینجا که نه خبری از سیل هست نه بارون شدید لطفا به داد مردم برسید آقا زاده ها

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.