آسیب واحدهای صنفی از تخفیفات فروشگاهای زنجیره ای

0 416

۱۱۰ هزار واحد صنفی با اشتغالزایی ۳۳۰ هزار نفری در گیلان در معرض آسیب و تعطیلی  ناشی از تخفیفات فروشگاههای زنجیره ای قرار دارند.

« جلال الدین محمد شکریه » رییس اتاق اصناف گیلان به مرور گفت: تخفیفات ۵۰ تا ۷۰ درصدی فروشگاه های زنجیره ای، فعالیت واحدهای صنفی استان را تحت شعاع قرار داده است . حاشیه سود واحدهای صنفی فروشگاهی گیلان  ۱۰ درصد است و امکان ارایه تخفیفات ۵۰ درصدی ندارند. بعضا تخفیفات بزرگی که این فروشگاهها ارایه می کنند در واحدهای صنفی ما دیده نمی شود. چرا که تخفیفات فروشگاههای زنجیره ای واقعی نیست.

وی افزود: باید سیاست گذاری ها با هدف حمایت از خود اشتغالی های کوچک و صیانت از واحدهای صنفی موجود باشد. این واحدها قریب ۹ میلیون اشتغالزایی در کشور ایجاد کرده اند که با تعطیلی آنها، اشتغال نابود می شود. واحدهای صنفی کوچک در شهرها به نوعی برای کسانی که نتوانستند در دستگاههای دولتی و شرکتها ورود کنند خود اشتغالی ایجاد کرده است.

شکریه  با تاکید به اینکه در صدور مجوز راه اندازی فروشگاههای بزرگ زنجیره ای نباید حضور این واحدها را نادیده گرفت افزود: جانمایی فروشگاههای بزرگ زنجیره ای باید با در نظر گرفتن محدودیتهای جمعیتی  در شهرها صورت بگیرد.

وی افزود: گیلان قریب ۱۱۰هزار واحد صنفی دارد و در هر واحد ۳.۲ اشتغالزایی ایجاد شده است. یعنی ۳۳۰ هزار اشتغال استان فقط در بخش اصناف ایجاد شده  که در صورت عدم توجه و ارایه نشدن تسهیلات درگردش مطمئنا ضربه خواهند خورد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.