صدور مجوز فعالیت به برخی از صنوف رشت

صنوف تولیدی، خدمات فنی و صنوف توزیعی بازگشایی می شوند

0 475

با گذشت پنج روز از شروع اجرای محدودیت‌های کرونایی درسطح استان، همچنان بسیاری از اصنافی که شامل این محدودیتها شده اند نسبت به تعطیلی پانزده روزه معترض هستند. حتی برخی از آن‌ها با توجه به اعلام قبلی، از ساعت هشت صبح فعالیت خود را از سرمی‌گیرند امری که موجب شد در روزهای اخیر  ۱۵ واحد صنفی  پلمپ و بیش از ۸۰۰  واحد دیگر در راستای اعمال محدودیت های کرونایی اخطار کتبی دریافت کنند.

ادامه درخواستها نسبت به بازگشایی صنوف موجب شد ستاد کرونای استان نسبت به فعالیت برخی از واحدها چراغ سبز نشان دهد. روز گذشته «محمود قاسم نژاد» جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا درگیلان درگفتگو با شبکه باران از صدورمجوز به فرمانداری برای بازگشایی برخی صنوف در استان خبر داد.

قاسم نژاد گفت: درستاد کرونای استان به فرماندار رشت مجوز داده شد تا طی تبادل نظر با اصناف، بسیاری از مشاغلی که تردد و یا اجتماع درآنها کمتر صورت می گیرد را جزو مشاغل دسته اول محاسبه کرده تا شاهد بازگشایی بیشتر این مشاغل باشیم.

وی با تاکید به اینکه تابع دستورالعمل های ستاد ملی کرونا هستیم افزود: هراندازه که پایبندیمان به دستورالعمل ها بیشتر باشد، سطح تعریف شده درمیزان محدودیت های صنوف و ادارات تنزل پیدا خواهد کرد و گشایش ها بیشتر خواهد شد.

درهمین رابطه «جلال الدین محمد شکریه» رییس اتاق اصناف گیلان  نیز درگفتگویی از بازگشایی برخی صنوف طی اجرای محدودیتهای ۱۵ روزه خبرداد و با استقبال از پیشنهاد ستاد کرونای گیلان ابرازامیدواری کرد این مسأله درقالب ابلاغ رسمی به اتاق اصناف اعلام شود.

شکریه اضافه کرد: معتقدیم برخی از صنوف قابلیت قرارگرفتن در لیست مشاغل گروه یک را داشته و یا مرتبط با آن مشاغل بوده و تعطیلی آنها موجب عسر و حرج مصرف کننده خواهد شد. از اینرو تعدادی از صنوف تولیدی یا خدمات فنی و بسیاری از صنوف توزیعی قابلیت بازگشایی و قرارگرفتن در گروه یک را دارند.

رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان ادامه داد: اسامی مشاغلی که از نظراتاق اصناف قابلیت بازگشایی دارند به تفکیک به فرمانداری رشت اعلام می شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.