آغاز تبلیغات داوطلبان شورا‌های شهر و روستا از فردا در گیلان

انتخابات شورای شهر فقط در رشت الکترونیکی برگزار می شود

0 403

رییس ستاد انتخابات گیلان گفت: داوطلبان تأیید صلاحیت شده شورا‌های اسلامی شهر و روستا می‌توانند از فردا برای برنامه‌های خود تبلیغ کنند.« محمود قاسم نژاد» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رییس ستاد انتخابات گیلان گفت: از فردا (پنج شنبه ۲۰ خرداد ماه) به مدت یک هفته داوطلبان تأیید صلاحیت شده شورا‌های اسلامی شهر و روستا می‌توانند برای برنامه‌های خود تبلیغ کنند.

قاسم‌نژاد اظهار کرد: امسال فقط در شهر رشت و برای انتخابات شورای اسلامی، انتخابات به شکل الکترونیکی برگزار می‌شود که رسانه‌ها به مردم آموزش‌های لازم را ارائه خواهند کرد.

وی با بیان اینکه داوطلبان در این مدت بر اساس قانون می‌توانند پوستر‌های خود را در مکان‌های تعیین شده نصب کرده و در فضای مجازی و حقیقی تبلیغ کنند، افزود برخی افراد در فضای مجازی و قبل از شروع زمان رسمی تبلیغات، با عنوان کاندیدای شورای شهر یا حتی روستا شروع به تبلیغ کرده‌اند که بر اساس قانون تخلف محسوب شده و به طور یقین ناظران و هیأت‌های اجرایی به این افراد تذکر خواهند داد.

رییس ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها مکان‌هایی را برای تبلیغات کاندیدا‌ها در سطح شهر‌ها تعیین کرده‌اند، گفت: کاندیدا‌های شوراها، ریاست جمهوری، خبرگان رهبری و میان‌دوره‌ای مجلس مجازند تا ۲۴ ساعت قبل از أخذ رأی یعنی تا ساعت ۷ صبح روز پنجشنبه ۲۷ خرداد ماه تبلیغ کنند.

قاسم نژاد افزود: از یک هزار و ۷۵۹ نفری که برای انتخابات شورا‌های اسلامی شهر‌ها در استان ثبت‌نام کرده بودند، پس از انصراف ۶ درصد، حدود ۸۳ و نیم درصد از سوی هیأت‌های اجرایی، نظارت و هیأت عالی تأیید صلاحیت شدند.

قاسم‌نژاد با اشاره به تأیید صلاحیت بیش از ۹۳ و ۸ دهم درصد از داوطلبان انتخابات شورا‌های اسلامی روستا در گیلان افزود: حدود ۱۴ هزار و ۲۱۴ نفر هم برای انتخابات شورا‌های اسلامی روستا‌ها در استان ثبت‌نام کردند. ۶۶۹۴ کرسی شورای اسلامی در کل استان گیلان برای روستاها وجود دارد.

گفتنی است بیش از ۶۰ هزار نفر نیروی انسانی در برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد در استان مشارکت می‌کنند. انتخابات در شهر رشت به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستای این استان در ۵۳ شهر و ۲ هزار و ۱۷۲ روستا برگزار می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.