آغاز ثبت نام انتخابات مجلس در گیلان

0 525

همزمان با سراسر کشور ثبت نام از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گیلان آغاز شد.

«محمود قاسم نژاد» رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت: داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دراستان گیلان می توانند از دهم تا شانزدهم آذر ماه جاری از ساعت ۸ تا ۱۸ برای ثبت نام به مراکز حوزه‌های انتخابیه در محل فرمانداری‌ها مراجعه کنند. محمود قاسم‌نژاد افزود: داوطلبان برای سهولت ثبت نام و اجتناب ازهرگونه معطلی، هنگام مراجعه برای ثبت نام، مدارک اعلام شده و لازم از قبیل کارت ملی، شناسنامه،‌ عکس و مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن را به همراه داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان افزود: برای هر دوره نمایندگی جهت اعمال تبصره ۳ ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، یک مقطع تحصیلی مورد قبول است.همچنین همه جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و رزمندگانی که حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه دارند، از یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار می‌شوند.

طبق قانون انتخابات، داوطلبان بایستی علاوه بر التزام عملی به اسلام و قانون اسلامی و ولایت مطلقه فقیه، دارای تابعیت جمهوری اسلامی، مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن، شرایط حداقل سنی ۳۰ سال تمام و حداکثر ۷۵ سال تمام، نداشتن سوء شهرت و همچنین  سلامت جسمانی باشند.

به گفته قاسم نژاد؛ حدود دو هزار و ۵۶۰ شعبه برای اخذ آرای مردم در ۱۶ شهرستان شامل ۱۱ شهرستان به عنوان مرکز حوزه انتخابیه و پنج شهرستان فرعی پیش بینی شده است. علاوه بر نیروهای ناظر، حدود ۳۰ هزار نفر نیروهای مرتبط به وزارت کشور  برگزاری انتخابات در گیلان را برعهده دارند.

همچنین استاندار گیلان صبح امروز دراولین روز ثبت نام داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، با حضور در فرمانداری شهرستان رشت، از محل نام نویسی و فرآیند ثبت نام بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان « ارسلان زارع » درحاشیه بازدید از محل نام نویسی داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در فرمانداری رشت در جمع خبرنگاران گفت: به یقین تبلور مردم سالاری دینی ملت ایران در انتخابات به نمایش گذاشته می‌شود .استمرار عزت و اقتدار ملت بزرگ ایران همواره در گرو این حمایت‌ها و مشارکت‌های عمومی مردم بوده که مهم ‌ترین شیوه و شکل این مشارکت حضور آحاد ملت در انتخابات است.

نماینده دولت در گیلان افزود: همه ایرانیان در دوم اسفند ماه با حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی یکبار دیگر حماسه وحدت و اتحاد را به نمایش می گذارند.

زارع هدف از این بازدید را ارزیابی میزان آمادگی شعبه ثبت نام حوزه انتخابیه مرکز استان خواند و افزود: خوشبختانه آمادگی کامل اعم از امکانات سخت افزاری و نیروی انسانی متخصص برای انجام صحیح فرایند ثبت نام از داوطلبان وجود دارد.

وی به آمار ثبت نام کنندگان در صبح امروز نیز اشاره کرد و گفت: استقبال داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نه تنها در مرکز استان، بلکه در همه حوزه‌های انتخابی مطلوب است.

در انتخابات  دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۳۶۸ نفر در گیلان داوطلب شدند که ۳۳۵ نفر از  این تعداد معادل ۹۱ درصد مرد و ۳۳ نفر معادل ۹ درصد زن بودند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.