آموزش ترکیبی در مدارس گیلان

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خبر داد:

0 1,373

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: تعطیلی مدارس گیلان در اختیار ستاد استانی  کرونا قرار دارد و از حوزه اختیارات ما خارج است. درحالیکه از هفته گذشته گیلان با افزایش شهرهای زرد وارد پیک ششم کرونا در کشور شد، اما تاکنون تصمیمی از سوی ستاد استانی مقابله با  کرونا برای تعطیلی مدارس و دانشگاه ها اخذ نشده است. این در حالیست که کلیه تصمیمات ستاد استانی کرونا بر مبنای دستورات ستاد ملی کشوری اخذ می شود و این ستاد هر گونه مصوبه جدید برای ایجاد محدودیتهای کرونایی را به هفته اینده  موکول کرده است.

درهمین رابطه «محمد رحمتی» مدیر کل آموزش و پرورش گیلان درباره تداوم آموزش حضوری مدارس استان در مقاطع مختلف  به مرور گفت: تصمیم گیری در این خصوص در اختیار ستاد ملی کرونا قرار دارد و ما نیز تابع تصمیات اخذ شده هستیم اما تا صدور دستورات جدید ستاد ملی، کلیه آموزشهای مدارس استان به صورت ترکیبی (حضوری و آنلاین ) ادامه خواهد داشت. درعین حال پیگیر تعطیلی مدارس از سوی ستاد کرونا هستیم.

وی در پاسخ به آمار تعداد دانش آموزان مبتلا به کرونا در مدارس گیلان افزود: تا کنون آماری از مدارس نواحی آموزشی استان در این خصوص استحصال نشده است. گفتنی است روز گذشته «اسدالله عباسی» استاندار گیلان در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا، کلیه مصوبات ستاد استانی را بر اساس تصمیمات ستاد ملی عنوان کرد و با اشاره به موج ششم کرونا در کشور و سرعت و شدت انتقال ویروس تاکید کرد: ادارات و نهادها از ارائه خدمات به افراد فاقد ماسک و حداقل دو دز واکسینه نشده ، خودداری کنند.

وی رعایت دستورالعمل های کرونایی در تالارها، رستوران ها و سایر اماکن تجمعی را ضروری دانست و افزود: در صورت بروز تخلف در این اماکن، در مرحله اول تذکر و اخطار و در گام بعد پلمپ واحد خاطی صورت گیرد. استاندار گیلان پایش در ورودی استان ، توجه به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در خوابگاه های دانشجویی و نیز برخورداری کلاس ها از تهویه مناسب را از جمله مسائلی دانست که باید رعایت شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.