آموزش حضوری، در مناطق کم جمعیت

اصرار مدیرکل اموزش و پرورش گیلان:

0 554

در حالیکه سویه امیکرون به شدت در گیلان غالب شده و بنا به آمارهای انشگاه علوم پزشکی گیلان تعداد مبتلایان از مرز ۶۰۰ نفر گذشته، اما مدیر کل آموزش و پرورش گیلان بر تداوم آموزشهای ترکیبی(حضوری و غیر حضوری ) در شهرهای نارنجی استان اصرار دارد.

همزمان با شیوع پر سرعت امیکرون در کشور و بازگشت رنگ قرمز به همه شهرهای ایران، ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست ابراهیم رییسی، تصمیم گیری درباره آموزشهای حضوری و غیر حضوری مدارس را بر عهده ستادهای استانی مقابله با کرونا گذاشته است.

بر همین اساس مدیرکل آموز ش و پرورش گیلان، طی بخشنامه‌ای به نواحی آموزشی استان خواستار آموزش حضوری دانش آموزان در مناطق روستایی و کم جمعیت استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شده است! بخشنامه‌ای که با واکنش منفی خانواده‌های گیلانی مواجه شده است.

«محمد رحمتی» مدیرکل آموزش و پرورش گیلان تأکید کرد: بر اساس مصوبه ستاد استانی مدیریت کرونا، در زمان حاضر آموزش دانش‌آموزان در مناطق با رنگ‌بندی قرمز کرونایی در گیلان، به صورت غیرحضوری است، البته در مناطق روستایی شهرهای قرمز با تعداد جمعیت کم دانش‌آموزی با امکانات اینترنتی ضعیف می‌توانند با دریافت مجوزهای داخلی در صورت برخورداری از شرایط لازم آموزش‌های حضوری داشته باشند.

وی گفت: آموزش دانش‌آموزان در شهرها و مناطق با رنگ‌بندی نارنجی کرونایی استان به صورت ترکیبی “حضوری و غیرحضوری” با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: آموزش دانش‌آموزان به هر دلیل نباید در هیچ نقطه‌ای از استان متوقف شود. معلمان آموزش‌های غیرحضوری را از فضای مدرسه به دانش‌آموزان ارایه دهند و مدیران نیز باید در این ارتباط اهتمام جدی داشته باشند. سفارش‌های لازم به مدیران مدارس استان گیلان انجام شد تا معلمان برای ارایه آموزش‌های غیرحضوری به دانش‌آموزان از فضای مدرسه استفاده کنند بنابراین باید به این مهم توجه داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.