ابتلای ۳۵ دانش آموز گیلانی به کرونا

0 399

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از مثبت شدن تست کرونای ۳۵ دانش‌آموز گیلانی خبرداد، اما تاکید کرد: هیچ کدام از این دانش آموزان در محیط مدرسه به کرونا مبتلا نشدند.

به نقل از تسنیم «محمد رحمتی» افزود: براساس سیاست‌های ابلاغی وزارت آموزش و پرورش که از طریق ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شده سیاست اصلی این مجموعه، تشکیل کلاس‌ها به ‌صورت حضوری است اما حضور دانش‌آموزان در کلاس‌ همچنان الزامی نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح مدارس را  ۸۵ درصد اعلام کرد و گفت:۱۰ درصد مدارس استان به ‌لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی در وضعیت متوسط و ۵ درصد نیز وضعیت ضعیفی داشتند. البته این ارزیابی به ‌معنای عدم رعایت پروتکل‌ها نیست بلکه سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی مدارس نسبت به ۸۵ درصد مذکور پایین‌تر بوده است.

درشرایطی است که شیوع ویروس کرونا درکشور به وضعیت بحرانی و هشدار رسیده است و حدود ۲۵ استان در محدودیتهای کرونای از سوی ستاد ملی کرونا قرار گرفتند اما درعین حال تاکید وزارت آموزش و پرورش همچنان بر ارایه‌ی آموزش به طریق حضوری به دانش آموزان است. هرچند که اجباری دراین خصوص به خانواده ها و دانش آموزان تحمیل نشده وهمواره به ارایه‌ی محتوا و بسته های آموزشی درکنار فضای مجازی و شبکه‌ی آموزش تاکید شده اما از سوی دیگر ارایه‌ی آموزشهای تحصیلی یکسان برای همه‌ی دانش آموزان به یک میزان نیست و بنا به آمارهای سازمان آموزش و پرورش گیلان بیش از ۳۰ درصد دانش آموزان گیلانی به دلیل عدم برخورداری از فضای مجازی و گوشی هوشمند به ناچار برسر کلاسهای درس مدارس بخصوص مدارس دولتی فرسوده حاضر می‌شوند. پیشتر نیز براساس آمارهای ارایه شده ازسوی نواحی آموزش و پرورش اعلام شده که تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد دانش آموزان ثبت نامی استان در مدارس حضور پیدا کرده اند.

این درحالی است که یک ماه پیش «محمد رحمتی» مدیر کل آموزش و پرورش گیلان درجلسه‌ی ستاد استانی مدیریت کرونا گفته بود: رعایت پروتکل های بهداشتی در بیش از ۶۹ درصد مدارس استان به صورت مطلوب رعایت شده و رعایت موازین بهداشتی فقط در۲۱ درصد مدارس قابل قبول است، ضمن آنکه ۱۰ درصد بقیه نیزدر رعایت پروتکل ها، مشکلاتی دارند و دانش آموزان باید بیشتر رعایت کنند.

گفتنی است در روزهای گذشته «آبتین حیدرزاده» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ازابتلای ۳ کودک در استان به بیماری کرونا خبر داده بود. در حال حاضر بیش از ۴۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند ودر ۲۴ ساعت گذشته ۷۵ بیمار جدید کرونایی شناسایی و در مراکز درمانی گیلان بستری شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.