اختصاص ۱۶۸ میلیارد تومان برای خرید ماشین آلات شهرداریها

0 638

«مهدی جمالی نژاد» رئیس سازمان شهرداری ها ودهیاریهای کشورگفت:۱۶۸میلیارد تومان جهت خرید ماشین آلات به دهیاری ها وشهرداری ها تخصیص داده شد.

جمالی نژاد کل اعتبارسازمان شهرداری های کشور را ۸۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۲۰ درصد ازاین اعتبارات یعنی ۱۶۸ میلیارد تومان جهت خرید وتجهیزات ماشین آلات دهیاریها و شهرداری ها تخصیص یافت.

وی تصریح کرد: از  ۶۷۲ میلیارد باقی مانده ۳۵۵ میلیارد به شهرداری ها و ۲۳۵ میلیارد تومان به دهیاریها  و ۸۲ میلیارد تومان به کلان شهرها اختصاص یافته است.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور تاکید کرد: شهرداریها متکی به درآمدهای دولت نباشند و باید برای خود درآمدهای پایدار تعریف کنند تا به خود کفایی برسند.
کمبود تجهیزات و ماشین آلات درشهرداریهای استان سالها است یکی از چالشهای مدیریت شهری است. نبود درآمدهای پایدار و کمبود بودجه درشهردای بیش از همه در تامین و بهینه سازی ماشین آلات شهری در مواقع بحران و حوادث غیرمترقبه نمایان می شود و نوسازی و تجهیز این بخش مورد بی توجهی قرارمی گیرد. از این رو ماشین آلات شهرداری در مواقع بحرانی تاکنون پاسخگوی نیاز شهر رشت نبوده است.

در این باره مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری سال گذشته با بیان اینکه حدود ۱۵ سال از عمر ماشین‌آلات سبک و سنگین شهرداری رشت می‌گذرد، این وضعیت را نامناسب بیان کرد و گفت: ماشین‌آلات شهرداری رشت وضعیت مکانیکی مناسبی ندارند.

«محمد باقر بشردانش» افزود: برای نوسازی ماشین‌آلات اقدامات مناسبی انجام نشده است و تعمیرات ماشین آلات فعلی هزینه سنگینی به بدنه شهرداری تحمیل می‌کند.

وی گفت: درصورت بروز بحران باید نسبت به اجاره موقت ماشین‌آلات از بخش خصوصی اقدام کنیم. حتی ناوگان ماشین‌آلات نواحی شهرداری نیز چنین وضعیتی دارد و هیچ اراده‌ای برای نوسازی ماشین‌آلات خدمات شهری با توجه به درخواست‌های مکرر حوزه معاونت خدمات شهری و مشکلات مالی شهرداری وجود ندارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.