درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی گیلان از محل مالیات

0 461

«جواد انوری» به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی در رشت گفت: درسال مالی گذشته هزارمیلیارد تومان درآمد در گیلان از محل مالیات محقق شده است. این درآمد ۵۲ درصد از ارزش افزوده و ۴۸ درصد به صورت مستقیم دراستان محقق شده است.
وی ازاجرای طرح جامع مالیاتی در اکثر شهرستانهای گیلان خبرداد و گفت: طرح جامع مالیاتی همگام با کشوردر اکثر شهرستانهای گیلان اجرا شده است بنابراین هرچه ما بتوانیم از سیستم الکترونیکی بهره‌مند شویم و سامانه یکپارچه خود را تکمیل کنیم بسیاری از فرارهای مالیاتی به حداقل می‌رسد.

مدیرکل امورمالیاتی گیلان گفت: طبق قانون بودجه سال ۹۸، کلیه مشاغل پزشکی، داروسازی ودامپزشکی که مجوز فعالیت آنان توسط وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی صادر شده است از ابتدای سال ۹۸ باید با توجه به قانون از پایانه‌های فروشگاهی استفاده کنند.

انوری با اشاره به اعمال اصلاح قانون مالیات از سوی مجلس بیان کرد: مالیات بر ارزش افزوده مالیاتی غیرمستقیم است که مسیر آزمایشی خود را طی می‌کند و اصلاحیه آن نیز در حال اعمال است.

وی با تأکید بر نهادینه شدن آثارمالیات در بخش های مختلف گفت: مردم‌ باید آثار دریافت مالیات را لمس کنند، ازسال ۸۷ تا پایان سال گذشته هزار و دویست میلیارد تومان مالیات به دهیاران و شهرداران استان پرداخت شده است.

مدیرکل امورمالیاتی استان گیلان با اشاره به آثار پرداخت مالیات در توسعه همه جانبه جامعه تصریح کرد: از زمان اجرای قانون تخصیص ۲۷ صدم درصدی مالیات برای توسعه ورزشهای روستایی ۲هزار و ۷۴۷ میلیارد تومان در توسعه ورزشهای همگانی تخصیص یافت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.