ضعف برق و کمبود آب شرب دو معضل اساسی صومعه سرا

0 455

«سید جلال سید محمدی» فرماندارصومعه سرا، ضعف برق و نبود آب شرب مناسب را دو معضل اساسی این شهرستان بیان کرد وگفت: مسئولان این دو دستگاه با برنامه و درایت مشکلات شهرستان در این بخش را حل کنند.

وی ادامه داد: رفع مشکلات حوزه برق زمانبر بوده و شهروندان نیز باید صبر داشته باشند. درحال حاضر ۷۷ نقطه شهری و روستایی با ضعف و مشکل برق شناسایی شده اند که  اقدامات لازم برای رفع آنها انجام می شود.

سید محمدی درادامه درباره حل مشکلات حوزه کشاورزی، گفت: با توجه به کمبود آب کشاورزی در هفته‌های گذشته خوشبختانه با بارش رحمت الهی تا حدودی مشکلات برطرف شد. همچنین در حوزه آب شرب روستایی با مشکلاتی مواجه هستیم که اداره آب شهرستان باید هرچه سریعتر به دنبال رفع این مشکل باشد.

صومعه سرا با سه بخش مرکزی، تولمات و میرزاکوچک در۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و ۱۵۰ روستا و ۲۲ هزارخانوار دارد. در این شهرستان ۴۱ حلقه چاه، هفت دهنه چشمه، ۱۶۱ کیلومتر خط انتقال و یک هزار و ۲۸۸ کیلومتر شبکه توزیع وجود دارد. در هفته های گذشته نیز فرماندار این شهرستان گفته بود: صومعه سرا دارای سه بخش و بیشترین تراکم جمعیت در بخش مرکزی است، از میان ۱۵۰ روستای این شهرستان هنوز ۳۷ روستا فاقد آب شرب روستایی هستند.

بیشترین روستاهای فاقد آب شرب روستایی در بخش مرکزی قراردارند و پنج روستا در بخش میرزاکوچک و چهار روستا در بخش تولمات فاقد آب شرب هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.