ادعای علوم پزشکی گیلان در کنترل کرونا

0 509

نگرانی از افزایش ابتلا به کرونا ویروس به دلیل عدم رعایت اصولی فاصله‌گذاری اجتماعی همچنان وجود دارد. چنانچه در استان همسایه‌ی گیلان یعنی مازندران، مسوولان علوم پزشکی از احتمال ایجاد موج دوم و حتی سوم ابتلا به کرونا در این استان خبر دادند.

در حالیکه فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی مردم گیلان نیز در معابرعمومی، فروشگاه‌ها، حمل و نقل عمومی به ویژه نانوایی‌ها و مراکز خرید رعایت نمی‌شود، نگرانی از شیوع مجدد کرونا درگیلان نیز دور از احتمال نیست. آنگونه که روزهای گذشته نیز«محمدحسین قربانی » نماینده‌ی سابق وزارت بهداشت در گیلان ، با اشاره به عدم رعایت درست فاصله گذاری اجتماعی  در سطح استان وعادی قلمداد کردن اوضاع توسط مسوولین، از خطر بازگشت پیک کرونا و افزایش شمار مبتلایان  در گیلان ابراز نگرانی کرد.

در همین رابطه از«محمد رضا نقی پور» سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص وضعیت فعلی استان و میزان مبتلایان در بیمارستانهای گیلان جویا شدیم.

نقی پور به مرور گفت: خوشبختانه آمار مبتلایان به کرونا ویروس در گیلان روند رو به رشدی نداشته و در وضعیت ثبات این بیماری قرار داریم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر صدها بیمار با علایم تنفسی شدید درهمه‌ی بیمارستانهای گیلان بستری هستند و همانطور که به صورت روزانه موارد جدید بستری بیماران کرونایی داریم به همان نسبت نیز ترخیصی داریم و در کل با رشد بیماری مواجه نبودیم.

نقی پور در پاسخ به این سوال که با توجه به بازگشایی های صورت گرفته در مشاغل استان و تردد شهرندان در معابر و مراکز خرید ، دانشگاه علوم پزشکی گیلان تا چه اندازه نگران بازگشت پیک کرونا در گیلان است، گفت: درحال رصد فعالیت پله کانی اصناف و مشاغل هستیم و خدا را شکر تا این لحظه وضعیت نگران کننده ای دیده نشده است. در حالیکه کماکان این بیماری همه‌گیر در استان وجود دارد و ما در مرحله کنترل بیماری قرار داریم.

گفتنی است براساس آخرین نقل قول های صورت گرفته توسط مسوولین دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آمار مبتلایان جدید به کرونا ویروس روند نزولی به خود گرفته و این استان پیک بیماری را پشت سر گذاشته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.