نیمی از زیرساخت‌های بهداشت و درمان گیلان فرسوده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی:

0 370

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد: ۴۰ تا ۵۰ درصد زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان سالمند و مسافرپذیرگیلان، فرسوده است.

«ارسلان سالاری» با بیان اینکه امکانات درمانی استان تنها در خدمت گیلانیان قرار نگرفته است، گفت: گیلان شرایطی متفاوت با سایر استان‌های کشور دارد، زیرا علاوه بر افزایش بار درمانی بهداشتی در استان به دلیل مسافرپذیری و سالمندی، ۴۰ تا ۵۰ درصد زیرساخت‌های بهداشت و درمان آن نیز فرسوده است.

لازم به ذکر است: عقب ماندگی و فرسودگی زیرساختهای درمانی و سلامت گیلان همزمان با موج اول شیوع کرونا، حوزه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی گیلان را به چالش کشید. کمبود دو هزار تخت بیمارستانی، خاتمه نیافتن طرح‌های تحول سلامت، پزشک خانواده و باقی ماندن پروژه‌های عمرانی در بخش درمان، بهداشت و آموزش، فرسوده بودن زیرساخت‌های بخش درمان و زیرساخت‌های مستهلک بخش بهداشت و آموزش از این جمله است.

در زمستان ۱۳۹۹، سالاری از نیاز ۱۳ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریالی این دانشگاه برای تجهیز و توسعه در حوزه‌ی بهداشت و درمان و برای احداث و تکمیل پروژه‌‌ی های نیمه تمام  دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داده بود که به دستور معاون وقت رییس جمهور و رییس سازمان برنامه بودجه اعتباری دو هزارمیلیارد تومانی به گیلان اختصاص یافت.

هفته گذشته دانشگاه علوم پزشکی گیلان از اتمام ساخت ۱۱۶ پروژه عمرانی به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال و انعقاد قرارداد ۷۰۰ میلیارد تومانی بهبود زیرساخت‌های بهداشتی استان با قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) خبر داده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.