گیلان نارنجی شد

افزایش ۴.۵ برابری تعداد بیماران کرونایی در گیلان

0 184

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افزایش ۴.۵ برابری بستری بیماران مبتلا به کرونا در گیلان خبر داد و گفت: بر اساس آمار تا به این لحظه ۷۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که همین امر موجب بازگشت وضعیت نارنجی کرونا به گیلان شد.

«فردین مهرابیان» با بیان اینکه روند شیوع کرونا در استان گیلان رو به افزایش است، اظهار کرد: وضعیت شیوع کرونا در گیلان به نسبت دو هفته گذشته بسیار شکننده شده و به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی رو به افزایش است.

وی با اشاره به افزایش ۴.۵ برابری تعداد بیماران در مقایسه دو چند روز گذشته گفت: بر اساس آمار تا به این لحظه ۷۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که همین امر سبب شدد تا وضعیت کرونایی استان گیلان بار دیگر نارنجی شود.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، شهرستان لاهیجان در وضعیت نارنجی کرونایی و شهرستان‌های املش، صومعه سرا، رضوانشهر و سیاهکل نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

مهرابیان احتمال افزایش شهرهای نارنجی و زرد در استان گیلان با توجه به افزایش روند شیوع کرونا دور از ذهن ندانست و بیان کرد: ۱۲ شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار دارند ولی با این حال احتمال افزایش شهرهای زرد و نارنجی با توجه به روند صعودی بیماران کرونایی بسیار پر رنگ است.

وی با ابراز نگرانی از عدم تزریق دُز سوم واکسن کرونا توسط بخش اعظمی از مردم گیلان تصریح کرد: متأسفانه هنوز ۵۰ درصد شهروندان گیلانی دُز سوم واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند که این امر منجر به کاهش سطح ایمنی خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.