استادیوم انزلی چشم انتظار حضور بانوان در مسابقات ملوان

مکاتبات لازم از سوی باشگاه ملوان انجام گرفته است

0 311

استادیوم انزلی چشم انتظار حضور بانوان در مسابقات ملوان

مرور- مریم ساحلی: پیگیری‌های لازم برای حضور بانوان  در استادیوم انزلی به منظور تماشای مسابقات ملوان در درست انجام است.

 «آرمین صافدل» معاون فرهنگی باشگاه ملوان بندرانزلی در گفت‌وگو با مرور اظهار کرد: انزلی  شهری‌ست  که موضوع حضور زنان در فوتبال از خیلی وقت پیش  در آن حل شده  و می‌توان گفت این شهر به نوعی نماد فوتبال زنان است.  نباید از یاد برد که  تیم بانوان ملوان انزلی  جزو اولین تیم‌هایی بود که  در فوتبال زنان  شکل گرفت و بانوان فوتبالیست  و مربی‌های بسیاری  در آن پرورش یافتند. همچنین  انزلی  با  میزان  حضور بیش از پنج هزار نفر تماشگر، رکوردار حضور بانوان در استادیوم برای تماشای  فوتبال بانوان است. از سوی دیگر  باتوجه به این که  گیلان و انزلی  در شمار پیشگامان  حوزه‌‌هایی  نظیر  فعالیت مدارس  و آموزش زنان بودند، انتظار می‌رود امروز نیز شاهد  حضور  بانوان برای تماشای مسابقات فوتبال باشیم. از این رو باشگاه ملوان  با همکاری و هماهنگی هیات فوتبال و اداره‌ی ورزش و جوانان بندرانزلی، استادیوم را  برای ورود بانوان مهیا  ساخته است.

وی با بیان این که یک سکوی خوب بدین منظور تعبیه  و زیرساخت‌های آن اصلاح و تقویت شده، یادآور شد:  مشکلی در این راستا  وجود ندارد، اما  لازم است برای حضور بانوان بطور مجزا مجوزهایی از سازمان لیگ و نهادهای بالادستی ذی‌ربط کشوری اخذ شود. لازم به ذکر است که  باشگاه ملوان  برای دریافت مجوز، مکاتباتش را انجام داده ولی تا کنون پاسخی دریافت نشده است.

صافدل تصریح کرد: پیگیر این قضیه هستیم و با توجه به این که در شهرهایی چون تهران برای مسابقات  استقلال  و پیروزی بانوان تماشاگر حضور داشتند. به امید خدا انزلی هم بزودی این مجوز را اخذ خواهد کرد.

وی همچنین گفت:  بیشترین دغدغه‌ی مقامات و نهادهای بالادستی  در این زمینه مربوط به  زیرساخت‌های فضای فیزیکی و استادیوم است  که آن را حل و رفع کرده‌ایم و با انجام بازدید و بررسی اگر مورد تایید قرار بگیرد، ما هم این مجوز را  دریافت می کنیم و شاهد برگزاری مسابقات  فوتبال با حضور بانوان خواهیم بود.

صافدل در پایان یادآور شد: بنظرم با توجه به فرهنگ غنی گیلان و شهر انزلی، ما  یکی از نمونه‌های موفق ایران در خصوص حضور بانوان در این عرصه خواهیم بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.