صدور سند مالکیت تالاب بندرانزلی به نام سازمان جنگل‌ها

مدیر کل ثبت اسناد و املاک گیلان خبر داد

0 285

سند مالکیت تالاب بین المللی بندرانزلی به نام سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری صادر شد.

«محمد نوذری» مدیر کل ثبت اسناد و املاک گیلان خبر داد : با توجه به اجرای قانون کاداستر مبنی بر واگذاری صدور سند مالکیت تالاب بندرانزلی در سال ۹۹ با توجه به نقشه‌هایی که از طرف سازمان آب منطقه‌ای استان به اداره کل ارسال شد، سند مالکیت تالاب بین المللی بندرانزلی به مساحت ۲۳ هزار و ۷۴۲ هکتار به نام این سازمان صادر شد.

نوذری با بیان اینکه رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در نامه‌ای در تاریخ دوم اسفند به معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خواستار بررسی فوری روند صدور سند تالاب بندرانزلی شد گفت: چنانچه برای این تالاب سندی صادر شده باشد آن را منتفی و به نام سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری که متولی اصلی حفظ انفال و منابع طبیعی کشور است صادر شود.

وی با اشاره به اینکه معاون رییس جمهور درخواست این سازمان را منطقی اعلام کرد افزود: در سال ۱۳۴۱ همه اراضی جنگلی، بیشه زار‌ها و مراتع و تالاب ها، انهار طبیعی و مسیل‌هایی که در محدوده این منابع قرار دارند جزو اموال ملی و در مالکیت دولت جمهوری اسلامی است.

مدیر کل ثبت و اسناد و املاک گیلان با بیان اینکه هر گونه دخل و تصرفی در اراضی ملی غیر قانونی است گفت: با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

لازم به ذکر است: دو سال پیش رییس سازمان محیط زیست کشور از صدور سند ۴۲ تالاب کشور از جمله تالاب انزلی به و وزارت نیرو خبر داده بود.

واگذاری که منجر به واکنش سازمانهای منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست شد و در نامه‌هایی جداگانه به رییس قوه قضاییه خواستار توقف صدورسند تالاب انزلی و ۴۲ تالاب دیگر به نام وزارت نیرو شدند.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در نامه‌ای که در دوم اسفندماه ۱۳۹۹ خطاب به معاون قوه قضائیه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور رسانه ای کرد خواستار بررسی فوری موضوع صدور سند تالاب انزلی شد و تاکید کرد اگر سندی در این زمینه صادر شده است آن را منتفی و بنام نماینده قانونی دولت که متولی اصلی حفظ انفال و منابع طبیعی کشور است برگرداند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.