اعتبار اسکله بندر چمخاله رو به اتمام است

0 946

احداث پروژه‌ی بندرگردشگری چمخاله که با هدف توسعه‌ی صنعت گردشگری دریایی در سال ۱۳۹۷ درمنطقه چمخاله شهرستان لنگرود آغاز شد، تا کنون ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. این درحالیست که پیش بینی شده بود فاز اول بندر گردشگری مسافری چمخاله طی سه سال به بهره برداری برسد.

امروز«پرویزمحمد نژاد» نماینده مردم لنگرود از تسریع در پروژه‌ی بندر چمخاله خبر‌ داد و گفت: پیگیری‌های لازم از طریق وزیر راه‌ و ‌شهرسازی و سازمان بنادر و کشتیرانی برای تسریع این پروژه انجام شده است.

در همین رابطه پرویزمحمد نژاد نماینده لنگرود به مرور گفت: با پیگریهای انجام شده در سرعت بخشی به احداث اسکله در بندر چمخاله اکنون ازبرنامه پیش بینی شده جلوترهستیم.

وی با اشاره به مزیتهای ایجاد اسکله گردشگری در لنگرود اضافه کرد: تاکنون در بهره گیری ازمزیتهای بوم گردی و گردشگری دریایی این منطقه غفلت شده و ایجاد این بندر می‌تواند به توسعه درحوزه‌ کسب و کار شهرستان منجر شود. همچنین پیش بینی شده به جهت حوزه‌ی آبریز اسکله امکان پهلوگیری کشتی های باری برای صادرات محصولات کشاورزی  و صنایع دستی فراهم شود.

نماینده لنگرود افزود: دو سال پیش برای احداث اسکله بندر حدود ۷۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که اکنون این اعتبار در حال اتمام است. اما به لحاظ اینکه سازمان بنادر و دریانوردی متولی احداث این بندر است، وضعیت مالی و اعتباری پروژه را تضمین  کرده است.

محمد نژاد با بیان اینکه چشم انداز افتتاح بندر برای دوسال آینده پیش بینی شده است اظهار امیدواری کرد : اسکله ۳۷۵ متری بندر چمخاله تا پایان سال افتتاح شود.

گفتنی است پیشتر حمید رضا آبایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان  گفته بود: در بندر چمخاله یک حوضچه به مساحت چهارهکتار، یک موج شکن هزار متری، یک راه سنگی به طول ۸۰ متر و پل به طول ۳۵۲ متر مربع ساخته می‌شود. همچنین قرار است با مشارکت بخش خصوصی دراین بندر گردشگری – مسافری هتل، مجتمع اقامتی و اماکن تفریحی هم راه اندازی شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.