اعتراضات کارگری در رودبار

به دلیل بدهی شهرداری به کارگران؛

0 305

در چند سال اخیرعملکرد نامطلوب شهرداری‌های شهرستان رودبار صدای اعتراض کارگران شهرداریهای چند شهر رودبار را در آورده است. کارگران شاغل در شهرداری‌های منجیل و رودبار بارها به دلیل عدم دریافت حقوق و معوقات مزدی، تجمع اعتراضی برگزار و خواستار پرداخت حقوق معوق خود شدند.

 قراردادهای موقت، نبود امنیت شغلی وعدم پرداخت حقوق یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های صنفی کارگران رودباری شاغل در شهرداریهای این شهرستان است که معیشت آنها را به مخاطره‌انداخته است.

در حالیکه فروردین سال گذشته تعدادی از کارگران مجموعه شهرداری منجیل که نسبت به تاخیر مکرر در پرداخت مطالبات‌شان اعتراض کردند، امروز برخی از کارگران شهرداری رودبار نیز خبر ازعدم دریافت حقوق ۴ ماه اول سال ۱۴۰۰ خود دادند.

به نقل از ایلنا، کارگران شهرداری رودبار خواستار دریافت چهار ماه معوقات مزدی خود از شهرداری شدند. به گفته کارگران، شهرداری رودبار مشکلات خود را ناشی از کمبود منابع مالی در شهرداری اعلام می‌کند این درحالیست که این مشکلات موجب به خطر افتادن امنیت شغلی و معیشتی حدود ۷۰ کارگر شاغل در مجموعه شهرداری رودبار شده است.

کارگران شهرداری رودبار با اشاره به باتوجه گرانی‌های افسارگسیخته مواد غذایی و تورم، خواستار پرداخت بدهی شهرداری به خود هستند.

این کارگران طلب خود را مربوط به ۴ ماهه نخست سال گذشته (۱۴۰۰) اعلام کردند و گفتند: فروردین ماه سال جاری نیز شهرداری به دلیل مشکلات مالی حقوق کارگران را ناقص پرداخت کرده است.

کارگران همچنین مدعی شدند: عملکرد شهرداران در طول سالهای گذشته که سکاندار شهر رودبار بوده‌اند، رضایت‌بخش نبوده، چراکه عملا راهکار جدیدی برای رفع مشکلات مالی شهرداری ارایه نکرده‌اند. بنابراین کارگران هر ماه مطالبات خود را سه تا چهار ماه با تاخیر دریافت کرده‌اند.

لازم به ذکر است همزمان با اعتراض کارگران شهرداری رودبار، کارگران تعدیلی کارخانه آهن و فولاد لوشان در شهرک صنعتی جمال‌آباد لوشان نیز به دنبال دریافت ۹ ماه تعویق در دریافت حق ‌وحقوق خود، خواستار توجه نماینده عالی دولت به آن‌ها و رفع مشکلاتشان شدند.

کارخانه آهن و فولاد لوشان در شهرک صنعتی جمال‌آباد لوشان از اول اردیبهشت‌ماه سال ۹۵ به دلیل مشکلات مالی تعطیل اعلام شد و تمامی ۱۸۰ کارگر آن با یک ماه حقوق معوقه؛ در دو مرحله در فروردین‌ماه سال ۹۵ تعدیل و بیکار شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.