تجمع بازنشستگان گیلانی

در اعتراض به عدم افزایش حقوق مصوب انجام شد؛

0 314

صبح امروز تعدادی از بازنشستگان تامین اجتماعی گیلان در اعتراض به عدم اعمال افزایش حقوق مصوب شورای عالی کار، در مقابل کانون بازنشستگان وکارگران و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی دست به تجمع اعتراضی زدند.

 به گفته بازنشستگان، این تجمع به دلیل عدم افزایش حقوق طبق آنچه که پیش ازاین توسط شورای عالی کار در حقوق اردیبهشت ماه بازنشستگان مصوب شد اما تاکنون توسط دولت و سازمان تامین اجتماعی اعمال نشده برگزار شد.

 درهمین رابطه«حسن ایزدی» رییس تشکیلات خانه کارگر و عضو هیأت مدیره کانون بازنشستگان گیلان به مرور گفت: خواسته حداقلی بازنشستگان افزایش حقوق و اعتراض به بی توجهی کانون به مسایل صنفی و معیشتی بازنشستگان است.

ایزدی اضافه کرد: بازنشستگان انتظار داشتند در حقوق اردیبهشت ماه شاهد افزایش پرداختی‌ها باشند اما متأسفانه تاکنون افزایش حقوق برای این قشر که از ضعیف‌ترین اقشار جامعه هستند اجرایی نشده است.

وی با اشاره به مصوبه افزایش حقوق توسط شورای عالی کار و تأیید سازمان تامین اجتماعی و وزیر کار و رفاه اجتماعی از دولت در عدم جرای این مصوبه انتقاد کرد و گفت: بازنشستگان تامین اجتماعی برخلاف بازنشستگان کشوری و لشکری فقط سالی یکبار افزایش حقوق دارند این درحالیست که سایر بازنشستگان کشور منفعت بیشتری از بودجه و سفره دولت کسب می‌کنند و حداقل دریافتی آنها از حداکثر حقوق یک بازنشسته تامین اجتماعی بالاتر است.

 عضو هیأت مدیره کانون بازنشستگان گیلان تعداد بازنشستگان استان را ۱۶۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ۷۰ درصد این افراد حداقلی بگیر و چیزی در حدود ۳ میلیون و ۹۰۰ الی ۴ میلیون ۱۰۰ هزار تومان دریافتی دارند.

وی افزود: ۱۰ تا ۱۲ درصد این افراد زیر ۲ میلیون تومان حقوق دریافتی دارند که با توجه به تورم و افزایش قیمت کالاهای اساسی به شدت تحت فشاراقتصادی و معیشتی قرار دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.