افتتاح درمانگاه تخصصی هموفیلی رشت بعد از دو سال

0 415

بر اساس آمارهای دانشگاه علوم پزشکی ، ۲۶۵ بیمار گیلانی مبتلا به بیماری هموفیلی به دلیل فقدان مرکز درمانی تخصصی به ناچار به تهران مراجعه کنند. در حال حاضر کودکان مبتلا به این بیماری در بیمارستان ۱۷ شهریور و بزرگسالان در بیمارستان رازی رشت دوره درمان خود را می‌گذرانند.
در حالیکه احداث درمانگاه فوق تخصصی هموفیلی در رشت در بهمن سال ۹۶ با هدف خدمات ‌رسانی بهتر به بیماران مبتلا به هموفیلی در کمیسیون بهداشت و محیط ‌زیست وقت شورای شهر رشت مطرح و مورد موافقت قرار گرفت اما عدم انتخاب به موقع شهردار و مشکلات مالی شهرداری، مانع از احداث و تکمیل به موقع این مرکز شد. تا جاییکه واکنش تند برخی از اعضای شورای شهر رشت را در تابستان گذشته به دنبال داشت.
امروز «فاطمه شیرزاد » عضو کمیسیون بهداشت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت از افتتاح درمانگاه تخصصی بیماران هموفیلی رشت در دهه فجر خبر داد.
فاطمه شیرزاد مشکلات مالی شهرداری رشت و افزایش سرسام‌آور برخی از اقلام و تجهیزات از دلایل طولانی شدن افتتاح پروژه درمانگاه هموفیلی در رشت عنوان کرد و گفت: بیماران خاص نیازمند نگاه ویژه از سوی دستگاه‌های مسؤول بالأخص دولت هستند و امیدواریم با بهره‌ برداری از این درمانگاه گامی مؤثر در کاهش مشکلات بیماران مبتلا به هموفیلی و خانواده‌های آنان برداشته شود.
در همین رابطه « احمد قویدل» مدیرعامل کانون هموفیلی ایران با اشاره به اینکه زمین محل احداث این درمانگاه ۱۵ سال پیش توسط نیکوکار رشتی مرحوم آذربانی اهدا شد گفت: با احداث درمانگاه فوق تخصصی هموفیلی در رشت، بیماران گیلانی مجبور به اعزام بیماران هموفیلی به تهران نخواهند بود.
وی ایجاد درمانگاه هموفیلی را یکی از مهم‌ترین نیازهای بیماران هموفیلی در گیلان دانست و افزود: با موافقت خانواده مرحوم آذربانی مبنی بر پذیرش دیگر بیماران خاص از جمله بیماران مبتلا به تالاسمی و غیره نیز در این درمانگاه انجام می شود.
پروژه درمانگاه هموفیلی رشت سومین مرکز جامع درمانی هموفیلی در کل کشور است که حدود دو سال از واگذاری پروژه درمانگاه هموفیلی به شهرداری رشت می‌گذرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.