افزایش فاجعه بار اجاره بها در رشت

نایب رییس مشاورین املاک ر شت؛

0 341

درحالی‌که دولت می‌گوید نرخ افزایش اجاره‌بهای مسکن نباید بیش از ۲۵درصد باشد، اما به گفته نایب رییس مشاورین املاک شهرستان رشت در برخی از مناطق افزایش ۲۰۰درصدی اجاره‌بها رخ داده است. بطوریکه حاشیه شهر رشت نیز به دلیل مهاجرت طبقه متوسط و کارگری افزایش اجاره بها بیش از  ۱۰۰درصد گزارش شده است.

«محمد ره پیک» با فاجعه بار خواندن افزایش اجاره بها در  رشت به مرور گفت: در حال حاضر اجاره مسکن در رشت ۱۵۰ تا ۲۰۰ درصد رشد داشته و این موضوع مختص به منطقه خاصی نیست و دیگر نمی‌توان منطقه گلسار را صدرنشین افزایش اجاره بها در رشت معرفی کرد. متاسفانه در نبود ارزش گذاری منطقه ای همه مناطق رشت شاهد افزایش بیش از ۱۵۰ درصدی نرخ اجاره مسکن هستند.

وی تاکید کرد: علیرغم باور مردم، مشاورین املاک در افزایش اجاره بها و قیمت گذاری املاک دخیل نیستند و صاحبین ملک به دلایل اقتصادی و فشار تورمی، قیمت ها و نرخ اجاره بها را تعیین می کنند و به هیچ عنوان به مصوبه تعیین سقف اجاره بها از سوی هیات دولت توجه ندارند.

ره پیک اضافه کرد: به دلیل افزایش ارزش ملک و کاهش معاملات املاک، از سال گذشته آسیبهای زیادی به بنگاه داران وارد شده به طوریکه برخی از همکاران این صنف در حال جمع آوری و تعطیلی واحد صنفی خود هستند. این درحالیست که به میزان معاملات ملک در پیج دیوار افزوده شده است.

نایب رییس مشاورین املاک رشت با اشاره به مهاجرت مستاجرین طبقه متوسط و پایین به حاشیه رشت تاکید کرد: افزایش تقاضا در مناطق حاشیه رشت منجر به افزایش اجاره بهای مسکن در این مناطق شده است و شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی حاشیه نشینی در رشت هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.