خریداران جعلی عامل افزایش قیمت مسکن

رییس اتحادیه مشاورین املام رشت گفت:

0 462

در تازه ترین گزارش مرکز آمار ایران، گیلان رکورد دار بیشترین تورم در بخش مسکن و اجاره اعلام شده است. بر مبنای این گزارش بیشترین تورم در بخش مسکن و اجاره به استان گیلان با ۳۴.۸ درصد تعلق دارد.

بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی فعالین مسکن در استان، طی یک دهه اخیر قیمت خرید و فروش و اجاره بهای مسکن در گیلان با رشد ۴۰ برابری مواجه بوده و این موضوع  به اقبال شهروندان برای خرید و اجاره مسکن در مناطق حاشیه شهر رشت افزوده است.

 اما به گفته «علی حامی احمدی» رییس اتحادیه مشاورین املاک شهرستان رشت،علیرغم اعلام مرکز آمار ایران، امسال خرید و فروش مسکن در گیلان بخصوص شهر رشت راکد بود.

وی  به مرور گفت: در سال جاری بیشترین خرید وفروش مسکن استان، مربوط به مناطق  گلسار رشت، دهکده ساحلی انزلی و شیخ زاهد لاهیجان بود و در سایر مناطق به دلیل افزایش چندین درصدی قیمت مسکن، خرید و فروش راکد بود.

 احمدی با تاکید به اینکه خرید و فروش انجام شده دراین مناطق جعلی و منظور حفظ ارزش پول خریداران بوده گفت: امسال متقاضیان اصلی و مصرف کننده مسکن در بازار خرید و فروش آمار کمی را به خود اختصاص دادند.

 وی در خصوص اجاره مسکن نیز افزود: در بخش اجاره نیز بیشترین اجاره بها در منطقه گلسار رشت بوده بطوریکه برای یک واحد ۷۰ متری نوساز،۱۰۰ میلیون رهن با ماهی ۵ میلیون تومان اجاره دریافت شده است. البته این عدد مطلق نیست و در خیابانهای مختلف این شهرک نوسان دارد. بعد از گلسار نیز شهرک مسکن مهر مورد توجه طبقات کارمندی و کارگری در خرید مسکن بود.

 رییس اتحادیه مشاورین املاک رشت، با بیان اینکه در حال حاضر هر متر مربع قیمت مسکن در گلسار رشت تا ۶۰ میلیون تومان نیز رسیده است افزود: میانگین قیمت هر متر مربع مسکن درسایر محلات و مناطق مرکزی رشت نیز ۳۵ الی ۳۷ میلیون تومان رسید که موجب افزایش اجاره بها دراین مناطق شد.

 علی حامی احمدی، نبود متولی در ساماندهی مسکن در کشور و حضور خریداران جعلی را عامل اصل افزایش قیمت و اجاره بهای مسکن دانست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.