انتقاد از نیمه تمام ماندن پروژه های عمرانی در فومن

0 351

عضو گیلانی کمیسیون عمران مجلس گفت: پروژه‌های نیمه‌تمام‌ کشور رها شده‌اند. در واگذاری طرح‌ها‌ فقط شعار ‌می‌‌دهند.

« محمدمهدی افتخاری» از بروکراسی‌های اداری وعدم همکاری برخی از دستگاه‌های اجرایی برای اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام انتقاد کرد و افزود: طولانی شدن روند اجرای پروژه‌های عمرانی مردم را به شدت کلافه کرده است. بسیاری از این پروژه‌ها در پیچ و خم‌های اداری گیر کرده و هیچ پیشرفت خاصی ندارند از سوی دیگرعزمی نیز برای واسپاری این طرح‌ها به بخش خصوصی مشاهده نمی‌شود.

نماینده مردم فومن و شفت با اشاره به اینکه در راستای واگذاری طرح‌های عمرانی به بخش خصوصی فقط شعار داده می‌شود افزود: در شرایط و موقعیت فعلی یکی از بهترین راه‌ها برای تکمیل و اتمام پروژه‌های عمرانی استفاده از توان بخش خصوصی است اما در این زمینه هیچ اقدام عملی از سوی دستگاه‌ها انجام نمی‌شود.

وی اولویت‌بندی در پروژه‌های نیمه‌تمام استان را مورد تأکید قرارداد و گفت: در شهرستان‌های فومن و شفت پروژه‌هایی با ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی ناتمام مانده‌اند. پروژه پل ورودی فومن از جمله پروژههای محسوب می‌شود که کار کارشناسی دقیق برای آن انجام نشد.

پروژه های مدیریت پسماند، سیستم فاضلاب شهری، تصفیه خانه، زیرساختهای شهری و گردشگری، تقویت و ترمیم شبکه‌های برق و آب شرب، وضعیت رودخانه‌ها، راه سازی و … از جمله پروژههای نیمه تمام استان هستند که سالهاست در انتظار تکمیل قرار دارند.

در این باره دیگر نماینده استان نیز در روزهای گذشته از وضعیت پرو ژههای نیمه تمام استان انتقاد کرده بود.

«حسن خسته‌بند» نماینده بندر انزلی نیز گفته بود: معادل ۶۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌کاره در کشور وجود دارد که سهم زیادی از آن‌ها از توجیه اقتصادی و فنی خارج شده‌اند. تمام سعی و تلاش ما این است که تا پیش از پایان سال و تا قبل از ارائه لایحه بودجه سال ۹۹ این لایحه در صحن علنی مجلس مطرح و مصوب شود.

نماینده مردم بندرانزلی اعطای اسناد خزانه از سوی دولت به پیمانکاران را در روند اجرای پروژه‌های عمرانی گفت: این روند اثر منفی بروی پروژههای عمرانی گذاشته است.

وی تاکید کرد: دولت تمایل به واگذاری طرح‌ها به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دارد اما جدیت لازم برای این کار وجود ندارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.