دستگیری شهردار و ۳ عضو شورای شهر لوشان

0 426

«هادی بشری» دادستان رودبار از بازداشت شهردار لوشان و ۳ تن از اعضای شورای شهر لوشان خبر داد.

بشری گفت: شهردار لوشان و ۳ تن از اعضای شورای شهر لوشان با قرار بازداشت موقت به اتهام اخذ رشوه روانه زندان شدند.

وی افزود: پیرو گزارشات واصله مبنی برانجام اقدامات خلاف قانون در واگذاری‎های صورت گرفته به پیمانکاران، دادستانی به موضوع ورود کرد و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

روند برخورد با عوامل و مفاسد اقتصادی مدتی است که با سرعت بیشتری در حال انجام است به طوری‌که از سال گذشته مدیران، مشاوران و چندین مدیرکل در گیلان به اتهام تضییع حقوق بیت‌المال دستگیر و روانه زندان شده‌اند.

پیشتر نیز«سیف الله مسرور» مدیرکل بازرسی گیلان گفته بود: در دوسال اخیر برای ۷۰ نفر در دستگاههای اجرایی حکم قضایی صادر شده است. بیشترین ثبت شکایت دراستان از شهرداری‌ها، منابع طبیعی، دانشگاه علوم‌ پزشکی، بانک‌ها وسازمان ثبت بوده است.

وی افزود: درسال گذشته ۳۶پرونده کیفری به دستگاه قضایی و ۸۳ پرونده تخلفات اداری به دستگاه‌های مربوطه ارجاع داده شده است. تا کنون از ۳۶ پرونده ۹۶ نفر واز ۸۳ گزارش تخلفات اداری ۲۱۹ نفر به دستگاه قضایی معرفی شده اند.

در تیر ماه گذشته نیز شهردار یکی از شهرهای کوچک استان  توسط دستگاه قضایی بازداشت شد. به گفته یک منبع آگاه، پس از حضور بازرسان یک مجموعه نظارتی دراین شهرداری و به دلیل تخلفات عدیده مالی وعدم ارایه مستندات قانونی لازم، نامبرده بازداشت شد. وی که دارای روابط نزدیکی با برخی از سیاسیون دراستان است، در سال های گذشته و در سمت شهرداری یکی از شهرهای استان، حواشی اخلاقی خاصی نیز داشته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.