بدهی کلان دانشگاه علوم پزشکی گیلان

0 331

روزهای گذشته بود که مرور در گفتگو با نایب رییس انجمن داروسازان گیلان از وضعیت نامناسب دارو و فعالیت شرکتهای پخش دارو دراستان خبر داده بود.«محمدعلی نیا» داروساز و نایب رییس انجمن دارویی گیلان دلیل اصلی معضلات بخش دارویی استان را ناشی از بدهی دانشگاه علوم پزشکی استان به شرکتهای دارویی بیان کرده بود.

امروز«مجید دل‌آور»عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی پزشکان ایران، مسائل و مشکلات حوزه سلامت گیلان را متوجه بدهی کلان دانشگاه علوم پزشکی استان و ضعف مدیریتی و عدم حمایت نمایندگان استان اعلام کرد.

وی با انتقاد از نحوه عملکرد وزارت بهداشت در خدمت‌رسانی به مردم گفت: بدهکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان ناشی از ضعف مدیریتی و حمایت نمایندگان مجلس از افراد ضعیف است. از سوی دیگر دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مقایسه با دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های دیگر رتبه پایین‌تری وعملکرد این دانشگاه در حوزه‌های مختلف مانند پژوهش، درمان و ارائه خدمات به مردم و پرسنل این سازمان مطلوب نیست.

وی افزود: تعویق ۱۶ ماهه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پرداخت کارانه پرسنل بهداشتی این سازمان که شامل پزشکان، کارشناسان و بهورزان روستایی است موجب شده که پرسنل آن انگیزه کافی برای انجام وظایف محوله را نداشته باشند.

دبیرانجمن اسلامی پزشکان گیلان وضعیت بد بیمارستان‌های رشت را مورد اشاره قرار داد و گفت: بیمارستان‌های رازی، حشمت و پورسینا با کمبود تجهیزات و امکانات مواجه هستند و این موضوع موحب شده تا مردم به بخش‌های خصوصی مراجعه کنند. این مراکز از کمبود امکاناتی نظیر دستگاه MRI، تخت و پزشک متخصص  رنج می برند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.