بیشترین تخلفات افزایش قیمت ها در رشت

0 368

دو هفته از اجرای اصلاح قیمت بنزین از سوی شورای هماهنگی سران قوا می گذرد و علیرغم تأکید دولت مبنی برکنترل بازار و گران نشدن قیمت کالاها و خدمات در برخی از شهرها همچنان تخلفاتی از افزایش قیمتها از سوی اصناف دیده می شود.

«آیت‌الله رسول فلاحتی » نماینده ولی فقیه و امام جمعه رشت نیز روز گذشته درخطبه های نمار جمعه  به لزوم نظارت جدی بر نرخ کالاهای اساسی تاکید کرد و گفت: تعزیرات حکومتی، دستگاه قضا و دستگاه‌های نظارتی باید کنترل‌ها را افزایش دهند و نرخ هیچ کالا و خدماتی نباید به بهانه نرخ بنزین افزایش یابد از این رو مسئولان شبانه روز تلاش کنند.

در همین باره به گفته «محمد درویش کردار» معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: تخلفات اصناف رو به کاهش رفته است.

وی با بیان اینکه بیشترین تخلفاتی که پس از اصلاح بنزین در گیلان صورت گرفت در شهرستان رشت بود، گفت: درهمه شهرستانها تخلفات صنفی صورت گرفته اما درحال حاضر با نظارت ها تخلفات اصناف رو به کاهش بوده و بازار ثبات خود را بار دیگر پیدا کرده است.

درویش کردار به تشدید بازرسی واحدهای صنفی درگیلان بعد از اصلاح قیمت بنزین اشاره کر وگفت:  ۱۰۸ گشت مشترک با دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، پلیس آگاهی، جهاد کشاورزی، اصناف، شهرداری و استاندارد، بیش از ۴۲۵۵ واحد تولیدی و صنفی استان را بازرسی کردند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: ۲۹۷ واحد صنفی متخلف شناسایی و صاحبان این واحدها در قالب ۵۴ پرونده به تعزیرات حکومتی و مراجع قضایی معرفی شدند. افراد به پرداخت سه میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

گفتنی است  گیلان ۱۲۰ هزار واحد صنفی فعال و ۲۹۴۸ واحد تولیدی فعال دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.