بی رغبتی سرمایه گذاران در صنعت گردشگری گیلان

0 523

«محمود شکری» نماینده تالش وعضو کمیسیون اقتصادی مجلس نبود زیرساخت‌های گردشگری در استان را عامل بی رغبتی سرمایه‌گذاران برای ورود به این صنعت بیان کرد.

این نماینده مجلس با تاکید بر فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری افزود: در گیلان به ویژه‌ شهرستان‌های تالش، ماسال و رضوانشهر جاذبه‌های توریستی فراوانی وجود دارد که نبود و یا وجود نقص در زیرساخت‌های گردشگری سرمایه‌گذاران را برای ورود به این صنعت اشتغالزا بی‌ انگیزه کرده است.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به فراهم کردن امکاناتی نظیرراه دسترسی، آب، برق و…افزود: فرصت‌های گردشگری بی‌نظیری دراستان وجود دارد که می‌توان با تبدیل آن‌ها از حالت بالقوه به بالفعل زمینه لازم برای توسعه صنعت گردشگری را فراهم کرد.

شکری از نبود امکانات اقامتی مناسب برای پذیرایی ازگردشگران و حتی کمبود امکانات اولیه در بسیاری ازنقاط استان گیلان انتقاد کرد و گفت: در حالیکه برای تمام این موارد و نقص‌ها راهکارهای قانونی ارائه می‌شود اما دستگاه‌های ذیربط درمرحله اجرا کم‌کاری می‌کنند.

گیلان به دلیل داشتن آب وهوای مطلوب و برخورداری ازکوهستان‌های جنگلی وسواحل دریای خزر از گذشته تا امروز یکی ازمقاصد اصلی گردشگران کشوربوده است. وجود برخی ظرفیت‌ها مانند روستای تاریخی ماسوله، قلعه باستانی رودخان، تالاب انزلی، موزه روستایی، بافت تاریخی رشت و.. گیلان را جزو چند استان ویژه گردشگری کشورکرده است. ظرفیتی که می‌تواند محورتوسعه این استان قرارگیرد.

درحالیکه گردشگری بخش مهمی از فرهنگ و اقتصاد گیلان را تشکیل می‌دهد اما شرایط استان درمقایسه با چیزی که باید باشد مطلوب نیست. نبود امکانات زیرساختی ازجمله راه دسترسی آسفالته ، برق رسانی و نبود سرویس های بهداشتی در بیشتر مناطق گردشگری استان موجب شده این صنعت مورد بی توجهی سرمایه گذاران قراربگیرد.

پیشتر در این خصوص استاندارگیلان نیز خواستارمطالبه گری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان ازسرمایه‌گذاران برای توسعه حوزه گردشگری وایجاد اشتغال شد.

وی خواستارشناسایی نقاط ضعف و قوت گردشگری درگیلان شد و افزود: باید نارسایی‌های این حوزه شناسایی و برای رفع آن برنامه ریزی شود. صنعت گردشگری می تواند یکی از مهمترین عوامل رشد و توسعه استان باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.