«استاندار خوزستان» استاندار گیلان می‌شود

0 692

«جبار کوچکی نژاد» نماینده مردم رشت درمجلس ازعزم وزیر کشور برای انتخاب و معرفی استاندارغیربومی برای گیلان خبرداد.

وی گفت: وزیر کشورقصد دارد «شریعتی» استاندارفعلی خوزستان را برای تصدی این پست در استان گیلان معرفی کند.

نماینده مردم رشت در مجلس از بروزچالش جدی بین نمایندگان گیلان و وزیر کشور در انتخاب استاندارغیر بومی خبر داد وافزود: در حال حاضربین اکثریت نمایندگان گیلانی حاضردرمجلس و شخص وزیر کشوراختلافاتی بر سرموضوع انتخاب یک گزینه نهایی جهت تصدی پست استانداری گیلان وجود دارد.

کوچکی نژاد با تأکید بر اینکه وزیرکشور برروی بحث انتخاب گزینه‌های غیر بومی برای استانداری گیلان پافشاری می‌کند تصریح کرد: بیشتر نمایندگان گیلان خواستارانتخاب یک گزینه بومی برای استان گیلان هستند به همین دلیل بحث‌هایی بین این دو جریان به راه افتاده است.

 

چالشها درانتخاب استاندار گیلان درحالیست که هنوز تلاشی ازسوی مجمع نمایندگان استان برای معرفی افراد مناسب تصدی استانداری به وزارت کشورصورت نگرفته است. درروزهای گذشته «محمد صادق حسنی» رئیس مجمع نمایندگان استان دراین باره گفته بود  بنای ما این است که هیچ گزینه ای را به صورت رسمی معرفی نکنیم وتاکنون هیچ فردی را برای اعلام رسمی انتخاب نکرده ایم.

این نماینده افزود: مدیران وزارت کشوربه ما اعلام کرده اند که به دلیل اختلافات درون گروهی مجمع نمایندگان نمی تواند به نظرآن ها توجه چندانی کند واز این رو گزینه شاخص خود را دراولویت استانداری گیلان قرارمی دهد.هرچند که برای ما انتخاب استاندار بومی در اولویت است ولی دراین رابطه تصمیم نهایی را وزارت کشورمی گیرد.

همچنین امام جمعه رشت در خطبه های نماز جمعه این شهر نیز ازوزیر کشورخواست که در انتخاب استاندار گیلان تاخیر نداشته باشد.

«آیت الله فلاحتی» خطاب به وزیرکشور بیان کرد: هرچه سریع‌تر وضعیت استان گیلان را مشخص کنید واستانداری مومن، بااراده که فاقد زد و بندهای سیاسی است و قصد کار و خدمت برای گیلان دارد را انتخاب کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.