تاکنون تلفات غیرمتعارف پرندگان مهاجر در گیلان نداشتیم

پاسخ دامپزشکی گیلان به خبر مرور:

0 326

بعد از درج خبر آنفولانزای فوق حاد پرندگان بیخ گوش گیلان که روز گذشته در پایگاه خبری مرور منتشر شد وعدم پاسخگویی دامپزشکی به سوالات مرور، امروز مدیرکل دامپزشکی استان در تماسی با ما از گشت مشترک کارشناسان دامپزشکی و محیط زیست از تالاب ها و آبگیرهای گیلان خبرداد.

«سهراب عاقبتی» مدیرکل دامپزشکی گیلان به مرور گفت: پیرو مشاهده مواردی از ابتلای پرندگان مهاجر دراستان های همجوار به بیماری آنفلوانزای فوق حاد، تالاب ها و آبگیرهای استان گیلان که از زیستگاههای مهم زمستان گذرانی پرندگان مهاجرهستند توسط تیم های مشترک کارشناسان دامپزشکی و محیط زیست مورد بازرسی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: پرندگان مهاجر به ۳۷  زیستگاه و تالاب دراستان مهاجرت می‌کنند که از مهمترین آنها می توان به تالاب بین‌المللی انزلی، پارک ملی بوجاق بندر کیاشهر، تالاب امیرکلایه و بارکوسرای لاهیجان، تالاب استیل عباس‌آباد آستارا، تالاب آق و جوکندان اشاره کرد.

عاقبتی گفت: خوشبختانه در بازرسی میدانی و رصد جمعیت پرندگان مهاجر که با دوربین های پیشرفته انجام می شود، موردی از تلفات غیر متعارف پرندگان مهاجر در تالاب ها و آبگیرهای استان گزارش نشده است.

مدیر کل دامپزشکی گیلان همچنین از تداوم بازدید های مشترک با محیط زیست و پایش تلفات و نمونه برداری در جمعیت پرندگان مهاجر خبر داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.