اعلام آمادگی ۱۱ هتل‌ در گیلان به عنوان نقاهتگاه بیماران کرونا

0 332

تعدادی ازهتل‌های گیلان به نقاهتگاه بیماران کرونایی تبدیل می‌شوند. بنا به درخواست وزارت بهداشت درهراستان یک هتل برای تبدیل به نقاهتگاه بیماران کرونایی معرفی شده است. درگیلان نیز تاکنون ۱۱ هتل برای تبدیل شدن به نقاهتگاه بیماران کرونایی اعلام آمادگی کردند.

درحالی که این روزها، شیوع کرونا ویروس ضریب اشغال هتل‌ها را کاهش داده و از اقامت مسافرین دراماکن اقامتی کاسته اما اکنون پای هتل‌ها جهت جبران ضررهای مالی وارد شده از کرونا به طرح‌های مقابله با کرونا بازشده است.

«حسن مهرور» رییس هیات مدیره‌ی جامعه‌ی هتلداران گیلان با تایید این خبر به مرور گفت: تا به امروز ۱۱ هتل درگیلان برای اجرای طرح اعلام آمادگی کردند که اسامی آنها را دراختیار ستاد کرونای استان و دانشگاه علوم پزشکی گیلان گذاشتیم تا مورد موافقت قرار بگیرند.

مهروربا بیان اینکه طی ماههای گذشته هتلهای گیلان با کمبود مسافر مواجه بودند و ضررهای مالی داشتند، قرار گیری دراین طرح به مدت سه ماه کمک شایانی از لحاظ مالی به آنها می‌کند. مقررشده هزینه های این طرح از سوی ستاد کرونای استان پرداخت شود.

وی با تاکید به اینکه قرارنیست همه‌ی ظرفیت هتل در اجرای طرح قرار بگیرد افزود: صاحبان هتلها می توانند ۳۰ درصد اتاقهای خود را در اختیار ستاد کرونای استان قرار دهند و دانشگاه علوم پزشکی نیز خدمات پرستاری مورد نیاز را تامین می‌کند.

مهرور گفت: این هتلها در شهرهای انزلی، تالش ، لنگرود و رودسر قرار دارند اما در رشت تاکنون هتلی اعلام آمادگی نکرده است.

«مسعود نوروزی »معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان نیز به مرور گفت: همزمان با اجرای طرح شهید سلیمانی که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بسیج اجرا می‌شود، بعد ازبیماریابی و جداسازی بهبودیافتگان، ناقلان و بیمارانی که نیاز به بستری در بیمارستان ندارند ویا درخانه کسی مراقب آنها نیست دراین نقاهتگاهها مورد مراقبت قرار می‌گیرند.

وی افزود: خوشبختانه با کمبود تختهای بیمارستانی دراستان مواجه نیستیم. درحال حاضر ۵۰۰ نفر در بیمارستانهای استان به دلیل کرونا بستری هستند و در شبانه روز گذشته ۱۰۰ مورد مراجعه جدید به بیمارستانها صورت گرفته است.

گفتنی است براساس آمارهای وزارت بهداشت ، تعداد شهرهای قرمز گیلان به ۴ شهر افزایش یافت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.