تب سه روزه دامنگیر دامهای گیلان شد

0 386

با گذشت ۴ روز از عید قربان و ذبح تعداد زیادی دام توسط برخی از شهروندان در این روز، دامپزشکی گیلان از شیوع تب ۳ روزه دامی در برخی از شهرستان های استان خبر داد. این در حالیست که پیش ازاین درماههای گذشته دامداران و کشاورزان گیلانی بیماریهای مشترک دامی از جمله تب کریمه کنگو ، فاسیولا را در کنار ویروس کرونا تجربه کرده بودند.

«سهراب عاقبتی» مدیرکل دامپزشکی گیلان خبرداد: بیماری تب سه روزه دام ها در پنج شهرستان گیلان شیوع یافته است.

وی با بیان اینکه تب سه روزه، بیماری مشترک انسان و دام نیست گفت: تب، لنگش، سفتی عضلات و مشکلات گوارشی از علائم بیماری تب ۳ روزه در گاو و گوساله است. ویروس بیماری تب سه روزه از طریق گزش پشه به دام‌ها منتقل می‌شود از دامداران خواست محل نگهداری و بدن دامها را سم‌پاشی کنند. این بیماری در صورت دیر مصرف کردن دارو موجب مرگ دام می‌شود.

عاقبتی با اشاره به اینکه مصرف به موقع دارو، بیماری تب سه روزه گاوی را درمان می کند تاکید کرد: دامداران می توانند با مشاهده علائم این بیماری، با مراجعه به داروخانه های دامپزشکی داروی بیماری تب سه روزه را تهیه کنند.

گفتنی است در ماههای گذشته،  ۴ گیلانی به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شدند که یک نفر از آنها جان باخت و ۳ نفر دیگر در بیمارستان های رشت و رودسر بستری شدند . همچنین بیش از ۵۰ نفر نیز به دلیل فاسیولا درمراکز درمانی استان بستری شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.