حل مشکلات زیست محیطی از طریق فن بازار

0 364

حمایت دولت از طرح‌های فناورانه و دانش بنیان مدتی است در گیلان بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. بعد از راه‌اندازی شهرک علم و فناوری گیلان با حضور معاون رییس جمهور و ایجاد صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی در این استان، دفتر فن‌بازار منطقه‌ای استان گیلان با هدف شناسایی مشکلات و احصای چالشهای مختلف استان از جمله در حوزه‌ی اشتغال ، محیط زیست و در جهت شناسایی نیازها و رفع کمبودها در رشت افتتاح شد.

«اکبر قنبرپور» معاون‌ توسعه پارک علم و فناوری پردیس در مراسم افتتاحیه‌ی دفتر فن‌بازار منطقه‌ای گیلان  گفت: این دفتر با هدف تسهیل در تجاری سازی فناوری و ایجاد فرآیند هم‌رسانی فناورانه بین عرضه‌کنندگان و متقاضیان فناوری در این استان راه‌اندازی شد. در بحران کرونا که بسیاری از واحدهای صنعتی تعطیل شدند، شبکه‌ی فن بازار توانست بخشی از ارزش خود را در این حوزه نشان دهد.

معاون‌ توسعه پارک علم و فناوری پردیس با اشاره به وجود ۱۳ هزار و ۷۰۰ محصول فناورانه در پورتال فن بازار کشور و استقرار بیش از ۴ هزار شرکت در آن افزود: گیلان ظرفیت‌های متعددی در فن بازار دارد. از سوی دیگرصندوق پژوهش و فناوری استان  در راستای تامین مالی طرحها باید در کنار فن‌بازار باشد تا اطمینان خاطر برای سرمایه‌گذار ایجاد شود.

گفتنی است پیشتر«علی باستی» رییس پارک‌ علم و فناوری گیلان نیز دراین باره گفته بود: این موسسه با هدف کمک به تبادل و انتقال فناوری و دانش فنی، کمک به بازاریابی محصولات فناورانه، جذب سرمایه برای طرح‌های فناورانه آماده فعالیت است. از اهداف دفتر فن بازار منطقه‌ای استان کمک به برگزاری دوره‌های آموزشی مربوط به تجاری سازی، احصا نیازهای فناورانه و برگزاری همایش‌ها و رویدادهای ترویجی و ارتقا فرهنگ فعالیت‌های فناورانه و توسعه بازار فناوری در استان است.

گیلان دارای  ۱۲ مرکز رشد و نوآوری و ۳۵۲ شرکت فناور با چرخش مالی و اقتصادی بیش از ۲۰ میلیارد تومان است. سرعت بخشی در فرآیند مبادله فناوری بین عرضه کنندگان و متقاضیان فناوری از اهداف پارک علم و فناوری گیلان در راه‌اندازی این دفتر فن بازار است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.