تجمع بازنشستگان گیلانی مقابل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان

0 435

صبح امروز تعدادی از بازنشستگان گیلانی در ادقامی همزمان با دیگر بازنشستگان کشور، مقابل سازمان مدیریت و برنامه بودجه گیلان تجمع کردند. با این حال این تجمع چند ساعته بدون پاسخ مسوولین سازمان نامبرده باقی ماند و سرانجام بازنشستگان محل تجمع را ترک کردند.

در این رابطه «حسن رجیون» عضو هیات مدیره خانه کارگر و رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و بازنشستگی در تماس با مرور درباره این تجمع اعتراضی گفت: حدود ۲۰۰ بازنشسته گیلانی در اعتراض به عدم همسان سازی و افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اقدامی هماهنگ با بازنشستگان سایر استانهای کشور در مقابل سازمانهای مدیریت و بودجه تجمع کرده و خواستار تعیین تکلیف افزایش حقوق مشاغل سخت و زیان آور و همسان سازی حقوق در بودجه ۱۴۰۰ شدند.

رجیون افزود: پیش از این دولت وعده داده بود این قانون در بودجه امسال اجرایی شود اما متاسفانه در بودجه سال ۹۹ ، دولت مبلغ ناچیزی برای افزایش حقوق بازنشستگان در نظر گرفت که اصلا جوابگوی مطالبات و معیشت بازنشستگان نیست. این درحالیست که دولت بیش از ۳۶۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است که با اختصاص این مبلغ به سازمان، امکان همسان سازی و افزایش حقوق بازنشستگان میسر می‌شود.

عضو خانه کارگر تشکیلات گیلان تاکید کرد: ۷۰ درصد بازنشستگان تامین اجتماعی گیلان کمتر از ۲ و میلیون ۴۰۰ هزار تومان دریافتی دارند که به هیچ عنوان جوابگوی معیشت آنها نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.