تخریب ۲۶ ساختمان غیر مجاز در شهرستان رشت

1 538

اتخاذ تدابیر قانونی و لازم برای مقابله‌ی جدی با هرگونه تعرض به زمین‌های خارج از طرح‌های هادی روستایی، حریم راه‌ها و معابر و همچنین ساخت و سازهای بدون مجوز و غیرقانونی در حریم شهرها از جمله اقدامات دستگاه‌های اجرایی استان در راستای جلوگیری از تغییر کاربری‌های گسترده در اراضی کشاورزی استان بوده است. هر چند که به گفته کارشناسان، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها در تغییر کاربریهای اراضی کشاورزی برای ویلا سازی نقش پررنگی ایفا می‌کنند.

چند روز پس از اقدام شهرداری رشت در تخریب ملک خلاف در محدوده شهری رشت امروز«علی فتح اللهی» فرماندار شهرستان رشت نیز در پنجمین نشست کارگروه ویژه برخورد با تخلفات ساخت و سازها و تغییر کاربری‌های غیرمجاز از تخریب ۲۶ ساختمان غیرمجاز در مناطق مختلف شهری و روستایی این شهرستان در ۲ ماه گذشته خبر داد.

فتح اللهی فرماندار رشت دراین باره گفت: در ۲ ماه گذشته ۱۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم شهرها و ۱۶ مورد تعرض به حریم راه‌های روستایی و ساخت و سازهای خارج از طرح‌های هادی در مناطق مختلف شهرستان رشت تخریب شده است. در حال حاضر بیش از ۵۰ مورد تخلف و تعرض زمین‌های حوزه‌ی جهاد کشاورزی در شهرستان رشت مراحل قانونی و قضایی لازم برای اعمال قانون را طی می‌کند و به زودی با همکاری مجموعه‌ی دستگاه قضایی کار تخریب و مقابله با این تخلفات آغاز می‌شود.

فرماندار رشت همچنین از تشکیل پلیس ساختمان درمناطق مختلف شهری و روستایی مرکز استان خبر داد و گفت: با شکل گیری این پلیس روند پیگیری و رصد تخلفات ساختمانی از بدو اقدام عملی و زمینه‌ی تخلف از بدو امر پیشگیری می‌شود.

درهمین رابطه معاون دادستان مرکز استان نیز از ساخت و سازهای غیرمجاز در اطراف فرودگاه رشت بعنوان یک چالش ملی خبر داد.«علی اصغر عسگری» مهمترین چالشهای تخلفات سازو ساز استان را در حوزه روستا بیان کرد و افزود: قانونگذار جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز را جزو وظایف‌ دهیار و شورا دانست که بخوبی از این‌ ظرفیت استفاده نکردند.

گفتنی است پیشتر«حسن گیلان پور» معاون امور اراضی جهاد کشاورزی گیلان از شناسایی بیش از دو هزار مورد تخلف ساخت و ساز در گیلان از ابتدای امسال خبر داد و گفته: تاکنون برای ۶۷۲ مورد از ساخت و سازهای خارج از طرح هادی پرونده تشکیل شده است. وی همچنین به قلع و قمع بیش از ۱۰۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی گیلان خبرداد و گفت: این میزان معادل بیش از ۲۰ هکتار اراضی کشاورزی استان است.

1 نظر
  1. سید حسن حسینی حاجی بکنده می گوید

    با سلام جناب فرماندار رشت میفرماینند ما با ساخت و ساز غیر مجاز برخورد و تخریب میکنیم ما سه سال پیگیر ساخت در حریم جاده حسن رود به زیباکنار کیلومتر ۱۷ دهستان حاجی بکنده روبروی روستوران آزادی هستیم دیگه خسته شدیم از کمیسیون ماده ۹۹ گیلان تا اداره راه و بازرسی از روز اول ساخت الان که به پایان رسیده هیچکس جوابگوی ما نشد تازه با گردن کلفتی میگنند هر ارگانی اگر میتونه بیاد جلوی ما را بگیره پول داریم خرج میکنیم میسازیم دوست داری برو حتی پیش رئیس قوه قضاییه خوب آدم وقتی این چیزها را نیست که از آنطرف پیگیری نمیشه آدم شک میکنه از فرماندار رشت تقاضا دارم چند کارشناس بفرسته همان آدرس اگر دوروغ میگم درجا منو بندازنند زندان ولی شما را بخدا قسم میدهم پیگیری کنید تا آن کسانیکه که دارنند در همان منطقه شروع به ساختن میکنند حواسشان جمع باشه ممنون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.