جلسه استیضاح علوی لغو شد

با نامه کمیسیون تطبیق فرمانداری رشت:

0 492

با نامه کمیسیون تطبیق فرمانداری رشت، جلسه استیضاح «سیدامیرحسین علوی» شهردار رشت لغو شد.

جلسه امروز شورای اسلامی شهر رشت که به استیضاح علوی اختصاص داشت به دلیل بررسی ابهامات هیات تطبیق مصوبات شوراهای اسلامی شهرستان رشت پیرامون استیضاح شهردار و ارسال پاسخ‌های شورای شهر به روز چهار شنبه موکول شد.

«محمد حسین واثق کارگرنیا» رییس شورای اسلامی رشت با اعلام این خبر در جلسه شورای شهر گفت: امروز قرار بود که استیضاح شهردار رشت برگزار شود که به دلیل نامه فرمانداری برگزار نمی‌شود.

کارگرنیا درباره نامه فرمانداری رشت افزود: طبق ماده ۸۳، چنانچه یک نفر یا چند نفر از اعضای شورا به عملکرد شهردار یا عملیات شهرداری اعتراض یا ایرادی داشته باشند در ابتدا توسط رییس شورا به صورت روشن موارد به شهردار تذکر داده می‌شود. در صورت عدم رعایت مفاد مورد تذکر، موضوع به صورت “سوال” مطرح می‌شود.

کارگرنیا تصریح کرد: یکی از ابهامات هیات تطبیق فرمانداری این بود که مستندات عدم اقناعِ اعضای شورا از پاسخ شهردار می‌بایست به فرمانداری ارسال می‌شد درحالی‌که هیچ جای قانون چنین چیزی پیش‌بینی نشده که شورا مستنداتی تحویل دهد که چرا قانع نشده‌ یا دلایل عدم قانع نشدن خود را ارائه دهد.

وی با بیان اینکه مستندات کاملاً وجود دارد و قابل ارائه است اضافه کرد: فرمانداری روند طرح سوال از شهردار را دارای ابهام دانست و ما امروز با فرماندار و کارشناس حقوقی فرمانداری صحبت کردیم و مسائل را مطرح کردیم و پاسخی نیز آماده شده که به فرمانداری ارسال می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر رشت ادامه داد: بیش از ٢٠ سال که از عمر شوراهای اسلامی می‌گذرد در این مدت ۱۵ تا ٢٠ مورد موضوع طرح سوال و استیضاح شهردار مطرح بوده و همه به این روال بوده است. در طرح سوال ابتدا از شهردار رشت در بیش از یک ماه گذشته نیز همین روال را انجام داده و به فرمانداری ارایه دادیم و ایرادی گرفته نشد.

واثق کارگرنیا با بیان اینکه فرماندار در هیأت تطبیق مسؤولیتی دارد و ما به آن احترام می‌گذاریم، افزود: به همین دلیل لغو برگزاری جلسه استیضاح را به شهردار رشت اعلام کردیم.

گفتنی است: طرح استیضاح سیدامیرحسین علوی شهردار رشت چهارشنبه گذشته با هشت رأی اعضای شورای اسلامی این شهر در صحن شورا اعلام وصول شده ‌بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.