تصمیم گیری برای ادامه محدودیتها تا دوشنبه

ادامه روند صعودی کرونا در گیلان

0 303

اعمال سه هفته محدودیت در فعالیت اصناف و برقراری ممنوعیت تردد شبانه، در کاهش آمار مبتلایان به کرونا در گیلان تاثیرگذار نبود. به طوریکه شب گذشته «علیرضا رئیسی» سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا به شبکه خبر گفت: «کرونا درگیلان روند صعودی دارد و این استان همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.»

وی افزود: درحال حاضر آستارا، تالش، رودسر و رودبار از شهر‌های قرمز و بقیه شهر‌های استان گیلان در وضعیت نارنجی هستند.

اما با پایان یافتن محدودیتهای فعالیت گروههای مختلف شغلی امروز«محمود قاسم‌نژاد» نایب رییس ستاد کرونای گیلان از ادامه‌ی محدودیت‌های ترافیکی تا اعلام جدید وزارت بهداشت در مورد تغییر وضعیت خبر داد.

قاسم‌نژاد گفت: محدودیت‌های ترافیکی شبانه همچنان تا دوشنبه پابرجاست. زیرا اعلام تغییرات وضعیت سه‌گانه از طریق وزارت بهداشت به ستادهای استانی در روزهای دوشنبه اعلام می‌شود.

جانشین ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان گیلان افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر ۴ شهرستان وضعیت قرمز و ۱۲ شهرستان وضعیت نارنجی دارند، اتومبیل‌های شخصی تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند از وضعیت قرمز به نارنجی یا برعکس و حتی زرد تردد داشته باشند.

وی گفت: محدودیت ترددها از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح در شهرهای قرمز و شهرهای نارنجی با تعداد شهروندان بیش از ۲۰۰ هزار نفرهمچون رشت که وضعیتی نارنجی دارد و تعداد شهروندان نیز بیش از این مقدار است همچنان پابرجاست تا زمانی که این شهرها از این وضعیت خارج شوند.

درهمین رابطه روزگذشته «ارسلان زارع» استاندار گیلان نیز با اشاره به اینکه از ۱۲ شهرستان کشور با وضعیت قرمز، چهار شهرستان مربوط به استان گیلان است، بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی و مراقبتی تأکید کرد.

وی عدم توجه برخی افراد به محدودیت ترددها پس از ساعت ۲۱ ، دورهمی های خانوادگی وعادی انگاری بین شهروندان را منجر به انتشار و اشاعه‌ی بیشتر ویروس کرونا درگیلان عنوان کرد و گفت: با توجه به درپیش بودن طولانی‌ترین شب سال، نگرانی های جدی از برپایی آیین های مربوط به شب یلدا در خانواده ها و شیوع بیماری وجود دارد.

استانداریکی از عوامل افزایش تعداد مبتلایان در گیلان را اجرای طرح «محله‌محور شهید قاسم سلیمانی » دراستان و شناسایی و پایش افراد جدید مبتلا به کرونا عنوان کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.