تعداد مبتلایان کرونا در گیلان یک چهارم موج اول است

توجیه دولت برای عدم اعمال محدودیت در گیلان؛

0 417

درحالی که امروز رییس جمهور از تصمیمات جدیدی در اجرای محدودیت‌های ۱۰ روزه برای ۲۵ استان کشور خبر داد، بار دیگر نام گیلان در لیست این محدودیتها به چشم نمی‌خورد.

امروز«حسن روحانی» درجلسه‌ی ستاد ملی مقابله با کرونا از اعمال محدودیتهایی برای ۲۵ مرکز استان به مدت  ۱۰ روز از چهارشنبه‌ی این هفته تا جمعه‌ی هفته بعد خبرداد. اما نکته قابل تامل دراین مصوبه، قرار نداشتن نام گیلان با توجه به افزایش تعداد مبتلایان و بستری شدگان در مراکز درمانی است. افزایش آماری که از اجرای محدودیتهای چند هفته‌ی گذشته در سایر استانها و بی توجهی دولت به گیلان ناشی شده است. بطوریکه اخیرا نیز  دانشگاه علوم پزشکی استان از رکود شکنی کرونا دراستان در پی حضور مسافرین از استانهای دیگر به گیلان خبر داده بود.

اما چرا نام گیلان برای دومین بار در لیست دولت برای اعمال محدودیتها قرار نگرفته است؟

«محمود قاسم نژاد» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان و نایب رییس ستاد کرونای استان دراین رابطه به مرور گفت: تصمیم گیری رییس جمهور در ستاد ملی کرونا و اعمال محدودیتها برای استانهای مختلف براساس گزارشات وزارت بهداشت اخذ می‌شود. از این رو با وجود اینکه آمار مبتلایان و مرگ و میرها در استان افزایش داشته، اما به لحاظ اینکه این آمار نسبت به اسفند و فروردین گذشته فاصله‌ی زیادی دارد و در حال حاضر تعداد مبتلایان در استان یک چهارم آن مقطع زمانی است، نام گیلان توسط دولت در لیست اجرای محدودیتها قرار نگرفت.

معاون استاندار درپاسخ به این سوال که پیش بینی ستاد کرونای گیلان برای جلوگیری از تردد مسافرین استانهای دیگر طی ده روز آینده به گیلان چیست؟ گفت: ما در ستاد کرونای گیلان مجاز به بستن راههای ورودی نیستیم اما از سوی دیگر نیز با اعمال محدودیتها در سایر مناطق، شهروندان آن استانها مگر در مواقع ضروری و نیاز مجاز به خروج از استان خود نیستند و لذا دلیلی برای مسدودیت راههای گیلان وجود ندارد.

قاسم نژاد تاکید کرد: با توجه به افزایش مبتلایان به کرونا ، ستاد کرونای استان در تصمیمی نظارت و بازرسی بر اماکن ومشاغل از جمله نانواییها و فروشگاهها را تشدید می‌کند. همچنین کمیته‌ی امنیتی و اجتماعی استان با همکاری همه‌ی عوامل و ناظرین به طور جدی با متخلفانی که دستورالعملهای بهداشتی را رعایت نمی‌کنند برخورد می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.