توهین نماینده رشت به نیروهای انقلابی

اظهارنظرجنجالی احمدی‌سنگری در خصوص سگ گردانی!

0 1,053

محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه سگ‌گردانی جرم است، عنوان کرد: از ظرفیت بسیج و سپاه برای جلوگیری از ولنگاری‌ها و سگ‌گردانی استفاده می‌کنیم.

وی در گفت و گو با تسنیم با تاکید بر اینکه قوانین زیادی نیز در زمینه سگ گردانی اتخاذ شده است افزود: وزارت کشور هرچه سریع‌تر فکری برای این موضوع کند. هر کس بر اساس خواسته‌ها و سلیقه‌های خود در اجتماع رفتار کند پذیرفتنی نیست، لذا لازم است که وزارت کشور قانون صریح حوزه آمران به معروف و ناهیان از منکر را با قوت اجرا و ادامه دهد تا کسی به خود اجازه هنجارشکنی و سگ‌گردانی ندهد.

با اشاره به ضرورت حمایت از آمران به معروف گفت: با حمایت از آمران به معروف، ولنگاری‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

احمدی‌سنگری با اشاره به حادثه تلخ بوستان کشاورز رشت اعلام کرد: در بوستان کشاورز نیز یک بانوی آمر به معروف توسط خانمی که درحال سگ‌گردانی بود مورد ضرب و شتم قرار گرفت و نباید در پارک‌هایمان شاهد چنین اتفاقاتی باشیم.

به گفته‌ی وی، پارک‌های سطح شهر باید متولی داشته باشند؛ این پارک‌ها محل تفریح و استراحت مردم هستند و اینکه هر کسی با هر سلیقه‌ای بخواهد برای مردم ایجاد مزاحمت کند پذیرفتنی نیست و همه باید به قانون تمکین کنند.

این سخنان احمدی در حالی است که در روز گذشته واکنش‌های زیادی در خصوص موضع گیری وی انجام شد. بسیاری از شهروندان رشت سپردن موضوع آسیبهای اجتماعی به نیروهای ارزشی و انقلابی را از وظایف نماینده نمی‌دانند. خصوصا که هر نهادی متولی خاص خود را دارد. همچنین برخلاف گفته‌های احمدی قانونی در خصوص عدم سگ گردانی یا خلاف بودن آن وجود ندارد. بنابراین نماینده مجلس به عنوان قانونگذار نباید فراتر از قانون جرم انگاری کنند. همچنین برخی از مردم ولایتمدار رشت این سخنان را مصداق توهین به ارزش‌ها و وظایف نهادهای انقلابی می‌دانند.

قابل ذکر است که این نماینده مجلس ماه گذشته با موضع گیری خود باعث اعتراضات افکار عمومی شد. وی در مورد خودروی اهدایی دنا پلاس به نمایندگان گفته بود:«دنا پلاس حق مسلم ماست. برای چه آن را نگیریم؟»

وی مردادماه ماه نیز با اعلام این موضع که «اصلاح طلبان را آمریکایی می‌دانم» انتقاد و واکنش شورای اصلاح طلبان گیلان را برانگیخت. در حالیکه گفته می‌شود این نماینده در ایام انتخابات برای قرارگیری در لیست اصلاح طلبان اعلام آمادگی کرده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.