ثبت ۷۸ تولد لاکچری توسط ثبت احوال گیلان

در 99/9/9 اتفاق افتاد؛

0 417

تولدهای لاکچری در مناسبت‌های تقویمی چند سالی است افزایش یافته. نزدیکترین آنها دیروز بود که ۹/۹/۹۹ بود. این تولدها که عمدتاً با سزارین‌های زودرس انجام می‌شوند موجب نگرانی بسیاری از پزشکان شده‌‌ است.

دانشگاه علوم پزشکی  گیلان نیز روزهای گذشته این موضوع را مورد انتقاد قرار داده بود. حتی هفته گذشته معاونت درمان وزارت بهداشت درنامه‌ای به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با اشاره به تجربه نگران‌کننده درتاریخ‌های لاکچری سال‌های قبل، دستورالعملی ابلاغ کرد و هشدار‌های جدی به متخلفان داد. با این حال روز گذشته ۷۸ مورد تولد توسط مراکز ثبت احوال استان به ثبت رسید.

«قاسم روحانی فر» مدیرکل ثبت احوال گیلان در گفت وگوبا مرور با اعلام اینکه ، آمار ثبت شده به معنی متولدین این روز نیست گفت: این تعداد آمار ثبت شده از موالید استان مربوط به متولدین هفته‌ی منتهی به ۹ /۹ / ۹۹ بوده و لزوما شامل همه‌ی متولد شده های این روز نیست.

مدیرکل ثبت احوال استان با اشاره به اینکه روزانه به طور میانگین ۵۹ مورد تولد در گیلان ثبت می شود اضافه کرد: ازتعداد ۷۸ مورد تولد دیروز در ثبت احوال گیلان ۳۸ نوزاد پسر و ۴۰ نوزاد دختر بودند. شهرستان تالش با ۲۰ مورد تولد ، بیشترین ثبت ولادت را روز گذشته در استان به خود اختصاص داد.

روحانی فر با انتقاد از کاهش میزان زاد و ولد در استان ادامه داد: مسوولان و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی گیلان باید درخصوص افزایش نرخ باروری ، جلوگیری ازسقط جنین و میزان موالید هرچه سریعتر اقدامات لازم را انجام دهند. در حال حاضر درشهرستان املش بعنوان پیرترین شهرستان گیلان است که دیروز تولدی در آن ثبت نشد، همچنین در آستارا، فومن، شفت، سیاهکل ، سنگر و عمارلوی رودبار نیز روز گذشته هیچ تولدی ثبت نشده است.

گفتنی است از اول امسال تا پایان آبان ، ۱۴ هزار و ۴۳۸ مورد تولد در گیلان ثبت شد.

در همین رابطه ماه گذشته «ارسلان سالاری» رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه استان گیلان ۳.۲ جمعیت کشور را دارا است، اعلام کرد: نرخ سالمندی افراد ۶۵ سال و بالاتر، ۸.۹ درصد و نرخ سالمندی افراد ۶۰ سال و بالاتر  ۱۳.۲۵ درصد است، ازاین‌رو گیلان پیرترین استان کشور است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.