جذب توریست سلامت در ۵ بیمارستان گیلان

0 506

«گردشگری سلامت در اختیار دلالان قرار دارد.» این نکته ای بود که ماه گذشته از سوی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان اعلام شده بود. به گفته ی «شهرود امیرانتخابی» بیان کرده بود: بسیاری از بیماران خارجی ازطریق دفاتر گردشگری به بیمارستانهای خصوصی هدایت می شوند.
اما امروز معاون درمان علوم پزشکی گیلان خبر داد دو بیمارستان دولتی گیلان به همراه سه بیمارستان بخش خصوصی در فاز اجرایی جذب توریست خارجی برای درمان قرار گرفتند.
«اسماعیل نورصالحی» گفت: در حال حاضر در گیلان بیمارستان‌های پورسینا و ولایت در بخش دولتی و بیمارستان های قائم، آریا و پارس دربخش خصوصی توانایی پذیرش مسافران خارجی را دارند. در این راستا تاسیس و بهره برداری از شرکت های تسهیل گر ارایه خدمات تشخیصی درمانی به گردشگران سلامت در جذب بیماران خارجی و ارایه خدمات درمانی مطلوب و جلوگیری از فعالیت غیرقانونی واسطه های فاقد صلاحیت اثر گذار خواهد بود.
وی افزود: یکی از منابع مهم درآمد دانشگاه و استان، صنعت گردشگری و جذب بیماران خارجی است. بحث اشتغالزایی و درآمدزایی از مزایای توریسم سلامت است.
معاون درمان استان با اشاره به اینکه صنعت گردشگری سلامت جایگاه ویژه ای در کشورهای جهان دارد، گفت: ارزان بودن قیمت تمام شده درمان برای گردشگران و کیفیت بالای تجهیزات پزشکی و وجود پزشکان حاذق دراین استان، می‌تواند درجذب بیماران خارجی به سمت مراکز درمانی گیلان موثر باشد.
گفتنی است پیشتر «شهرود امیر انتخابی» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفته بود: بیماران خارجی که برای درمان به کشور سفر می‌کنند، توسط دلالان بطور نامنظم و پراکنده به سمت برخی مراکز درمانی هدایت می‌شوند. در گیلان چند بیمارستان خصوصی در طرح گردشگری سلامت فعالیت دارند در حالیکه بیمارستان‌ها باید مجوز پایگاه گردشگری سلامت (IPD)را دریافت کنند.
درکل کشور بیش از یکصد بیمارستان دارای مجوز گردشگری سلامت هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.