جنگلهای گیلان همچنان در آتش می سوزند

پس از 6 روز؛

0 229

آتش سوزی جنگلهای هیرکانی گیلان در حالی وارد ششمین روز خود شد که جنگلهای سلانسر،شمام، پشته، جمشید آباد و هرزویل شهرستان رودبارهمچنان در محاصره شعله های آتش می‌سوزند. این در حالیست که یک هکتار از منطقه سخت گذر کرف گردن در شهرستان املش نیز که از ۲ روز قبل دچار حریق شده بود هنوز مهار نشده است.

امروز مدیرکل مدیریت بحران گیلان، از تداوم اطفای حریق در مناطق شمام و سلانسر خبر داد و گفت: این حریق ها به صورت نقطه ای و لکه ای بوده و طی برآوردها حدود ۴۰ هکتار درگیر شده است، اما هیچ درختی نسوخته است.

«امیر مرادی» با بیان اینکه چهار روز متوالی درگیر آتش سوزی در اراضی جنگلی شهرستان رودبار به دنبال وزش باد شدید هستیم، اظهار کرد: بخش عمده حریق در دو بخش شمام و سلانسر است.

وی با اشاره به سوختن لاش برگ های کف جنگل و کنده های پوسیده افتاده، افزود: برای سومین روز متوالی دو بالگرد بر فراز منطقه مذکور به پرواز در آمدند که طی این مدت ۱۵ سورتی پرواز انجام شده و از صبح امروز نیز چهارمین پرواز در حال آبپاشی است و امیدواریم به زودی شاهد اطفای کامل باشیم.

وی با بیان اینکه با هدایت مسیر آتش توسط نیروهای حفاظتی از زمان شروع حریق هیچگونه خطری متوجه خانه های مسکونی و مزارع و دامداری نشده است، گفت: حداکثر سرعت باد ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت بوده و شعله ور شدن آتش به دلیل وزش باد شدید است.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، وزش باد را به خودی خود موجب ایجاد آتش سوزی در جنگل ها ندانست و گفت: حتما عامل انسانی در شروع این آتش سوزی نقش داشته است، اما با کمک نیروهای اطلاعاتی و امنیتی باید سهوی یا عمدی بودن این حادثه مشخص شود.

لازم به ذکر است روز گذشته برخی از فعالان محیط زیست استان که برای اطفای حریق در منطقه حضور داشتند از سرایت آتش سوزی به ارتفاعات امام زاده هاشم و اسکولک در شهرستان شفت ابراز نگرانی کرده بودند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.