ذخیره آب سفید رود نصف شد

آب منطقه ای گیلان خبر داد؛

0 217

 همزمان با گزارشات وزارت نیرو از کاهش منابع آبی سدهای مختلف کشور، آژیر قرمز کاهش آب در سد سفیدرود گیلان نیز به صدا درآمد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان از کاهش ۵۰ درصدی ذخیره‌سازی آب در سد سفیدرود در مقایسه با سال گذشته خبر داد و گفت: در شرایط نرمال در این ایام سال باید ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره داشته باشیم.

«وحید خرمی» با اشاره به ذخیره ۱۴۹ میلیون مترمکعبی آب در پشت سد سفیدرود تا به امروز، اظهار کرد: این میزان ذخیره ۵۰ درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است. به دلیل کاهش بارندگی در بالادست متأسفانه میزان آب ذخیره شده در سد سفیدرود در شرایط بسیار بدی قرار دارد.

وی اضافه کرد: طبق بارش های انجام شده در دی ماه امسال، وضعیت آب بندان ها و رودخانه ها و سایر منابع آبی داخل استان نرمال است، اما در آبخور سد دچار چالش خواهیم بود.

خرمی، با بیان اینکه لایروبی انهار را از اسفندماه آغاز خواهیم کرد، گفت: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان ایستگاه های پمپاژ را فعال خواهیم کرد و مانند سال گذشته برنامه ریزی دقیقی داریم و نوبت بندی آب در دستور کار است.

وی از کشاورزان خواست لایروبی انهار را در محدوده اراضی خودشان انجام دهند و اضافه کرد: کشاورزان به توصیه های جهاد کشاورزی توجه و طبق تقویم زراعی عمل کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.